Id Lock 150, trøbbel med inkludering

Hei!
Nå holder jeg på å klikke på min nye Id Lock 150.
Den er oppgradert via app.
Smarthub har nyeste oppdatering.
Har forsøkt å inkludere sikkert 80 ganger, 20 meter unna, 3 meter unna, 10cm unna.
Ta ut batterier er forsøkt.
Låsen blir funnet nesten hver gang, men uten korrekt template, og den kommer opp som zw_0_0 eller lignende, uten funksjonalitet.
Det eneste jeg ikke har gjort er å oppgradere z-wave modulen, men det har jeg ikke utstyr til.
HJELP!

Eg sleit med dette sjølv. Eg gjorde ikkje noko anna enn å prøve om att og om att til det gjekk. Eg hugsar eg måtte ha huben heilt inntil låsen.

Eg veit ikkje om ei oppdatering av Z-Wave-modulen ville hjelpt på dette. Det er vel mest batteriforbruk den oppdateringa går på.

Viss du likevel ikkje kjem i mål etter å ha prøva såpass mange gonger så ville eg nok teke ein telefon til FH support og høyre om dei kan bidra med noko.

Jeg får vel bare fortsette å forsøke.
Men begynner å bli rimelig lei nå.
Takk for tilbakemelding. Greit å vite at det er håp i det minste

1 Like

Jeg har også problemer med inkludering av z-wave-modulen til ID lock 150. Hos meg dukker den ikke opp i det hele tatt. Null respons når jeg søker etter ny enhet etter å ha aktivert inkludering på låsen. Futurehome-hubben står < 1 meter fra låsen.

Har prøvd å nullstille til fabrikkinnstillinger på låsen, oppdatert til fastvare 1.5.9. Resatt z-wave på lås. Inn og ut med batterier. Oppdatert smarthub. Tips?

Jeg har faktisk sluttet å prøve.
Kan ikke være meningen qt man skal stå å slite med dette i timesvis. Dette er ikke brukervennlig.
Dette blir liksom sukker på toppen av kaka, og nå har jeg begynt å se på Homey og lignende. Skal ikke mye til før jeg bytter nå.

Jeg slet veldig med dette da jeg skulle gjøre det første gang. Har opplevd både på idlock og andre produkter at jeg får opp enheten, men med 0_0_0 osv. har da måtte prøve et par ganger. Aner ikke hvorfor det er slik. MEN en viktig detalj som ikke står noe sted hos hverken idlock eller futurehome (etter hva jeg har sett, blind på begge øya noen ganger) er at når du inkluderer, må du velge S0 sikkerhetsnivået. Hvis dere ikke har gjort det, vil kanskje det hjelpe. Håper dere får det til. Jeg er super fornøyd med integrasjonen i futurehome når jeg først fikk den inn. Skal også sies at jeg ble nøtt til å legge den inn en gang til da jeg hadde lagt inn en sikkerhetskopi. Da fungerer låsen, men meldte ikke hvem som låste opp, bare at døren ble låst opp. Andre gangen jeg la den inn, gikk alt mye bedre.

Berre for å korrigere siste innlegg litt: Det er ikkje slik at ein må velje S0 for å få lagt inn låsen. Eg brukar S2 på våre, for når det gjeld dørlåsar så vil eg ha høgast mogeleg tryggleiksnivå.

Når det er sagt så er det sikkert lettare å få dei inn med S0 enn med S2, så viss ein har store problem med inkludering og er komfortabel med ein noko lågare tryggleiksnivå så er det godt mogeleg at det går heilt fint å bruke S0.

Jeg har kun forsøkt med s0, så om det er vanskeligere å få inn med s2 så var ikke det noen trøst :sweat_smile:

Vi har et pågående problem med inkludering av enheter hvor noen er berørt.
Står mer info på status.futurehome.io
Om dere opplever problemer gjentatte ganger anbefales det å ta kontakt med support på (+47) 23 50 68 47 eller support@futurehome.no så kan det undersøkes!

1 Like

Har testet med S0 nå, men fortsatt ingen respons. Inkludering timer ut etter ett minutt uten å ha funnet noe.

Det høres ut som at det kan være problemer med selve zwave-enheten din da. Hos meg timer den ut ca 1 av 20 ganger.

Finnes det ETA på denne fixen? I såfall at dette ligger i nær fremtid, så venter jeg å ser om det blir bedre av det.

Hvis du er berørt av denne feilen kan den fikses midlertidig med en manuell workaround som support kan hjelpe med :slight_smile:
Å få fikset feilen har høyeste prioritering hos oss!

1 Like

Kan jeg sende en epost til support slik at de kan fikse det?

@espen kommer det løsning før jul på dette?

Anbefaler å ringe inn for å få det “rettet” med workaround :slight_smile:
Mandag - fredag 8 -16

(+47) 23 50 68 47

Hei Espen. sliter med at IP Lock 150 ikke syns i appen, slik at jeg får styrt den.

Hei!
Får du inkludert den i appen?
Om du har fått den inkludert, har du husket å plassere den i et rom?
(Gå til innstillinger → enheter → Id Lock → innstillinger → plasser i et rom