Id Lock 150 Zigbee

Hei. Jeg vurderer å kjøpe Id Lock 150 med en Zigbee modul. Jeg ser at Zigbee modulen ble sluppet forholdsvis nylig. Jeg har lest at en har problemer med at Z-wave modulen tapper batteriet fort. Slik jeg har skjønt det så bruker Zigbee produkter mindre strøm enn Z-wave produkter. Er det støtte for ID Lock 150 Zigbee modulen i Futurehome?

Ikkje enno, men dette kjem nok etter kvart. :blush:

Når det gjeld Z-Wave-modul og batteribruk så har eg no to stykk operative ID Lock 150 med desse modulane som eg styrer via FH. Den eine er no i ferd med å gå tom for straum etter noko over tre månadar. Den andre har vart i fem månader og er “still going strong”. :blush::+1: ID Lock seier vel at ein kan rekne med ei batterilevetid på fire til seks månadar utan desse modulane, så eg kan i alle høve ikkje klage. :blush:

2 Likes

Jeg fikk også 5-6 mnd fra batteriene med zwave modul. Har nettopp montert 2 nye i nytt hus med zwavemodul, så er ikke så er ikke bekymret lenger:)

2 Likes

Tusen takk for svarene. Dette var til stor hjelp :ok_hand: Da ser det ut som at de har fikset batteriproblemene jeg har lest om og jeg går for Z-wave modulen. :blush:

1 Like

Hei.
Jeg har FH og ID lock 150 å den tømmer batteriene på 2 uker når jeg setter i z wave modulen…har oppdatert låsen men problemet vedvarer så nå er modulen tatt ut. Ble slik etter at jeg byttet til den nye huben til FH.
Per Anders

I så fall trur eg at eg ville ha prøva meg på ein reklamasjon viss eg var deg. Eg meiner det er somme som har fått ny utedel til låsen når desse batteriproblema ikkje har forsvunne etter oppdatering.

Oppdatert låsen eller Z-Wave modulen? Det var vel Z-Wave modulen som hovedsaklig måtte oppdateres for bedring av strøm problemet.

Ville gjort som @Torfinn skriver og reklamert på dette til ID-Lock isåfall.

1 Like

ID-Lock 150 med FW 1.5. Z-wave modul FW 1.6
Byttet batterier to ganger på 14 mnd.

Nå er det bare støtte for å låse / låse opp via appen. Snart kommer støtte for å legge til brukere osv.

2 Likes

Fungerer ID-Lock med Z-wave på den gamle smarthuben til Futurehome?

Ja då, det går som ei kule. :blush:

2 Likes