Hei, prøve å reinkludere id lock 150 pga feil. Kunne ikke låse døra fra utside. Nå får jeg et varsel at ID lock sitter fast. Kan ikke låse det nå i det hele tatt. Hva er problemet? Hvordan kan det fikses?
Dette høres da ut som en feil med IDlock og itje FH. Mulig jeg oppfatter spm ditt feil.
Men noen ting som du kan teste med ut er noen enkle mekaniske tester på låsen.
- Treffer lås på riktig plass i forhold til dør og karm? (Ja! Juster eventuelt dør/hengslene slik at lås treffer der den skal.)
- Er det veldig stor avstand mellom dør og karm? (Ja! Demonter sluttstykkket å legg noen skiver bak slik at du får den justert nærmere dørbladet.)
- Åpne døren og press inn og hold inne sperrefallen manuelt med en finger eller noe (Den lille trekant tappen). Forsøk da og låse/låse opp med utvendig/innvendig del. Om dette fungerer som det skal må du finne ut hvilken av de over du må justere.
Håper dette hjelper deg litt på vei.
Hei og takk for svar. Tror ikke det er en mekanisk feil. Vi har hatt id lock i et år. Jeg kan fortsatt låse den manuelt fra inside, men ikke med nøkkel knapp.
Det jeg gjorde nå var følgende uten den siste delen. Kommer ikke videre etter den ble oppdater.
Prøv gjerne følgende istedent for å sette tilbake låsen til fabrikk instillinger:
- Ta ut alle batteriene
- Sett inn 1 og 1 batteri fra topp eller bunn.
- Sett inn det fjerde batteriet mens du holder inne [nøkkelknappen]. Hold til låsen lager en lyd.
- Etter en liten stund lager låsen en ny lyd, og setter hengsels retning automatisk.
(Obs at den nye masterkoden nå blir satt tilbake til 1234.)
Deretter kan du oppdatere låsen:
- Last ned ID Lock 150 Updater appen
- Ha døren i åpen/ulåst posisjon
- Hold inne [nøkkelknappen] 1-3 sekunder
- Angi [masterpin] [*]
- Tast [3] [*] [1]
- Hør lyden og start oppdateringen
- Ta ut øverste og nederste batteri i 60 sekunder
Etterfølgt av inkludering:
- Hold inn nøkkelknapp - tast masterkode(1234) trykk * - trykk 2 deretter * igjen - trykk 5.
- Skiftenøkkel - Enheter - Legg til ny enhet - velg zwave inkludering - huk av sikker inkludering å start inkludering.
- Plasser lås i riktig rom å velg som dørlås.