Namron z-wave trådløs bryter ulades raskt

Hei.

To av våre ni trådløse z-wave brytere (K2, K4 og K8) utlader seg veldig raskt. Typisk ila en ukes tid. Har nå byttet batteri flere ganger. De andre fungerer leeenge før tomt batteri. Den ene har fungert utmerket tidligere, før jeg nå resatte og inkluderte den på nytt i nettverket pga ny hub. Den andre ble kjøpt ny nå nettopp.

Noen som vet hva som er årsaken til dette, og eventuelt hva jeg kan gjøre med det? Mener mangle slet med det tideligere også, men fant ikke noen tråd her i det relativt nye forumet rundt problemstillingen…

Kan det vere noko med signalrutinga, at den ikkje er heilt optimal? Kanskje det kan føre til at dei trekkjer meir straum?

Hei!
Det er veldig lenge siden jeg har hør noe om dette og jeg vet dessverre ikke hva som er årsaken :thinking: Det som er litt snodig er at dette er batterienheter, som ikke pinges av andre enheter. Eller den kan pinges, men den svarer ikke :sweat_smile:. Så det er egentlig ikke noen slike faktorer som skal påvirke.
Har du forsøkt å nullstille de, og ev. sjekke når de begynner å tappes? Om det skjer bare ved at den er tilkoblet, om det skjer når den assosieres eller lages automasjoner?