Batteri feil på HUE utstyr


Jeg har styring via HUE på alt lys i huset før jeg kjøpte FH hub å kobla dette sammen med playground.
Minusen nå er at mye utstyr som sensorer og brytere viser batteri feil eller at det er lavt batteri.

Er det en måte å fjerne dette på via TP eller settinger i FH?

Har du prøvd clear og poll i settings i appen?

Edit - glem det, ikke en mulighet når den kobles gjennom hue hubben.

Hva med å synchronisere i playground?

Har prøvd å re sync, men i gen endring. Trur det har med at hue ikke sender batteri signalet til FH.
Så må finne en måte å blokkere dette på.

Hei,
har du sjekket opp i ThingsPlex?
Mener Hue skal ligge der under “Generic Adapter”. Velg hue. Velg services. og Get report på batteri.
Tror det er en løsning for å få den til å sende batteri status. Det virker i hvertfall på hue bryterene som går på batteri.

Lykke til.

1 Like

Det ser ikke ut til å fungere her, har prøvd å trykke på denne «Get report» uten at det skjer noe. Hverken på bevegelses sensorer eller hue brytere.

Har prøvd å trigge dette vis en flow også uten at det funket.

Er det en flow jeg kan sette opp for å virutuelle sette batteri level for enhet til eks 100%?

Ser på en Anna zigbee bryter er secure: true Unsecure: fals
Har dette noe å si?


Har to stk HUE Motion sensors, den ene måtte jeg legge inn på nytt i fag, og da dukket utropstegnet opp (ingen data for batteri). Har du funnet noen løsning?

Hei,
@Tufte regner med du har prøvd - men sånn i tilfelle; har du skrudd av Hue i ThingsPlex - skrudd på og logget inn på nytt? Kan være ett forsøk verd. eventuelt kjøre en ny synkronisering?
Lykke til :slight_smile:

Jeg trykket stopp og play i playground, og da ble utropstegnet borte😄

3 Likes

@Milk Så bra det ordnet seg!

1 Like