Phillips Hue

Sliter litt med Phillips Hue integrering. Fikk koblet den til og lastet over alle mine 40+ enheter. Lagt et par lamper inn på et rom (stue) for testing. Knappen for Av/På responderer ikke. Kjørt synkronisering og startet Hub på nytt uten resultat. Tips?

Ved noen anledninger tidligere har jeg i tillegg blitt nødt til å kjøre “re-sync devices” inne på advanced setup (dvs. sirkel merket med tre prikker) på Philips Hue i Playground. Deretter har jeg kjørt full restart av først Hue-bridge, deretter Futurehome, så har ting gjerne ordnet seg i etterkant. Vet ikke om det fungerer i ditt tilfelle, men er kanskje verdt et forsøk.

Takk! Akkurat det som ble løsningen. Kjørte en er-synd og alt fungerer nå

2 Likes

Hei. Jeg har nå de siste dager slitt litt med HUE integrasjon av enheter. Jeg la til noen nye enheter i Hue app for så å prøve å re-synce devices i Playground. Dette virket ikke. Jeg prøvde da å stoppe integrasjon, starte igjen og deretter re-synce, men ingen endring.

Etter mye om og men ble jeg til å frakoble integrasjon og slette den. Deretter omstart på både Hue og FH. Så implementere Hue integrasjon og koble til Hue på nytt.

Når jeg da fikk synet device inn i FH, ligger alle nå dobbelt i FH. De har samme adresse, men forskjellige ID. Noe som blir litt rotete for mitt ønske med 20-30 enheter dobbelt opp. Kan støte på utfordringer med flow osv kan jeg se for meg.

Spørsm¨let mitt er: Her noen her på forumet opplevd doble enheter i FH etter re-sync med Hue app? Og hvordan kan jeg med enkelhet fjerne de overflødige? Ønsker et ryddig oppsett.

Beklager lang post, men mulig noen har opplevd noe lignende.

Takk for svar

Jeg hadde det samme - det er vist nok ikke mulig å slette de uten hjelp fra support. Jeg løste det (midlertidig) med å gi alle gamle enheter navn “gammel” og legge de i rom “none” med “none” som device type i appen.
Når jeg var ferdig med leking og planlegging tok jeg en “reset” på hubben og started fra nytt.

Takk. Når jeg prøver å gjøre noen endringer på de gamle enhetene og flytte de får jeg opp feilmelding: device not found. Så denne løsningen ser ikke ut til å gjennomføres her

Jeg ville hadde ringt til support - de kan sikkert finne ut hva skjer.

Da er support kontaktet og dette er en manuell jobb på dette tidspunktet.

Til info: Det jobbes med en ny versjon av Hue integrasjon som skal kunne gi mulighet til å slette enheter i FH app. Da er det bare å vente litt.

2 Likes