Sliter litt med Phillips Hue integrering. Fikk koblet den til og lastet over alle mine 40+ enheter. Lagt et par lamper inn på et rom (stue) for testing. Knappen for Av/På responderer ikke. Kjørt synkronisering og startet Hub på nytt uten resultat. Tips?
Ved noen anledninger tidligere har jeg i tillegg blitt nødt til å kjøre “re-sync devices” inne på advanced setup (dvs. sirkel merket med tre prikker) på Philips Hue i Playground. Deretter har jeg kjørt full restart av først Hue-bridge, deretter Futurehome, så har ting gjerne ordnet seg i etterkant. Vet ikke om det fungerer i ditt tilfelle, men er kanskje verdt et forsøk.
Takk! Akkurat det som ble løsningen. Kjørte en er-synd og alt fungerer nå
Hei. Jeg har nå de siste dager slitt litt med HUE integrasjon av enheter. Jeg la til noen nye enheter i Hue app for så å prøve å re-synce devices i Playground. Dette virket ikke. Jeg prøvde da å stoppe integrasjon, starte igjen og deretter re-synce, men ingen endring.
Etter mye om og men ble jeg til å frakoble integrasjon og slette den. Deretter omstart på både Hue og FH. Så implementere Hue integrasjon og koble til Hue på nytt.
Når jeg da fikk synet device inn i FH, ligger alle nå dobbelt i FH. De har samme adresse, men forskjellige ID. Noe som blir litt rotete for mitt ønske med 20-30 enheter dobbelt opp. Kan støte på utfordringer med flow osv kan jeg se for meg.
Spørsm¨let mitt er: Her noen her på forumet opplevd doble enheter i FH etter re-sync med Hue app? Og hvordan kan jeg med enkelhet fjerne de overflødige? Ønsker et ryddig oppsett.
Beklager lang post, men mulig noen har opplevd noe lignende.
Takk for svar
Jeg hadde det samme - det er vist nok ikke mulig å slette de uten hjelp fra support. Jeg løste det (midlertidig) med å gi alle gamle enheter navn “gammel” og legge de i rom “none” med “none” som device type i appen.
Når jeg var ferdig med leking og planlegging tok jeg en “reset” på hubben og started fra nytt.
Takk. Når jeg prøver å gjøre noen endringer på de gamle enhetene og flytte de får jeg opp feilmelding: device not found. Så denne løsningen ser ikke ut til å gjennomføres her
Jeg ville hadde ringt til support - de kan sikkert finne ut hva skjer.
Da er support kontaktet og dette er en manuell jobb på dette tidspunktet.
Til info: Det jobbes med en ny versjon av Hue integrasjon som skal kunne gi mulighet til å slette enheter i FH app. Da er det bare å vente litt.
Hei! Ny med Future home,. brukt endel tid på og parre opp diverse ikea pærer, og så namron devices,.
Jeg må bare si at jeg synes det er helt latterlig at man må ha med seg 10 mter med nettverks kabel, og skjøteledning, for at sentralen skal være nærme nok det man kobler til. Hva i alle helvete er det for noe latterlig dårlig greier ,. ja nei har ikke ord,. men uanset… jeg ønsker og koble til en phillips hue led light strip, og en hue pære på soverommet,. fungerer det ikke uten hue bridge?? ikea trådfri gikk “greit” og namron dimmer også,. se over, for hvor latterlig dårlig dette er.
Må jeg ha hue bridge i tillegg?? ikke store kostnaden, men angrer jo bitter at jeg ikke kjørete ika led strip, og pære her også.
Pust dypt……
Trenger ikke hub. Mange kan inn som vanlig zigbee.
Det er best å starte inkluderingen med apparater som er nær hubben og jobbe ute. Mange zigbee enheter fungere som repeatere og da kan man jobber på ting langt fra hubben og gjennom problem områder.
Takk for svar ,. ja det ble en frustrerende kveld, det er helt sikkert. Men er endel forskjellige komponenter som skal parres, så da blir det krøll,. men at hubben ikke er laget slik at man kan ta den med nærmere i starten, synes jeg er katastrofalt.
Men uanset,. nå er det hovedsaklig to problemer : klarer ikke og finne en hue lightstrip, og en hue pære.
Finner ikke noe info om hvordan sette di i parringsmodus. Med ikea trådfri, er det 6 ganger av og på, men hue? Aner ikke.
Problem nr 2 : Finner 4 kanals namron zigbee bryteren min,. men kun kanal 1. Så får bare laget en enkelt scene, da alt blir på kanal 1. Noen tips her?
Oppdatering : Hue produktene dukka opp med en gang jeg resatte dem/sletta dem i hue appen på telefonen, og i tillegg sletta jeg appen samtidig, for og fjerne hele greia fra mulige årsaker. Hadde nok ikke trengt å slette appen også.
Da var det kun Namron bryteren igjen.
Namron bryteren min viser også bare en kanal. Tror der skal være slik. Men får satt opp automasjoner med den. Har du prøvd å sette opp en automasjon for deretter å trykke på ønsket knapp når du skal velge scene-id? Da fylles feltet ut med korrekt scene-id. Du kan da velge hva som skal skje når den knappen trykkes
Hei! Beklager sen tilbakemelding her. ja du har rett. man finner di andre knappene under sene og automasjon. Men, opplever nå det samme med en dobbel aqara bryter. fh finner kun kanal 1. Det finnes ikke en kanal 2 under sener og automasjoner her. og finner ikke kanal 2 under devices. Men… når jeg åpner alarm-og brannsikring,. hva som skal utløses eller skrus på ved brann,. ja se da finner future home kanal 2 på bryteren! den ligger da inne uten sone,. men innunder belysning på badet, der bryteren sitter… jeg slutter aldri og forundres