Har hatt et firma her som har satt opp lader til bil og FutureHome etc.
Når jeg satt opp Philips Hue første gangen funket det, men så fikk jeg plutselig feilmelding når jeg skulle endre farge på pærene i FutureHome appen. “Not connected”. Jeg har vært tusen ganger inne i Play Store og restartet appen, å det meste annet. Jeg har også tvunget Hie boksen tilbake til fabrikkinnstillinger.
Når jeg skal koble Hue boksen til Future home står det bare Connecting under status (se bilde under)
Jeg trykker inn knappen på Hue boksen og trykker koble til, men ingenting skjer.
Alt fungerer fint fra Hue Appen, men jeg får ikke lagt til pærene i FutureHome…
Noen ideer?
Nå har jeg knotet med dette et helt døgn og jeg forstår ikke at det skal være så himla vanskelig for FH og koble seg til Hue boksen og få tilgang til pærene mine.
Jeg har prøvd det meste med å resette Hue Bridge, slått av og på FH HUB, slette enheter (pærer) i Thingsplex, noe som ikke funker, å jeg står rett og slett helt fast.
Jeg kommer hit men ikke lenger:
Alt fungerer hvis jeg bruker Hue appen. Pærene blir funnet og alt går sømløst. Men med FH er dette klin umulig.
Er det noen her som kan hjelpe meg med dette?
Det ser ut som I’d ellers passord er feil. Men ellers har du prøvd det man skal. Om det funker ikke før mandag anbefaler jeg at du ringer support - de kan se mer av det som skjer i systemene.
Ok. Merkelig at man må ringe support for slike ting. Systemet virker veldig uferdig på en måte. I Philips Hue bridgen så dukker alle lysene opp hekt sømløst hver gang.
Men i FutureHome appen så fungerte første gangen, helt til jeg skulle endre farge på en av pærene og da spratt det opp “not connected”. Jeg kunne fortsatt slå av på lys samt endre lysstyrke og jeg fikk med litt innsats endret fargene selv om det spratt opp “not connected” men det hang veldig.
Når jeg så prøvde å resette Hue Bridgen, deaktivere appen i FutureHome appen så begynte det å gå skikkelig galt. Etter at jeg gjorde dette har ingenting funket med lyspærene. Bortsett fra i Hue appen, der fungerer alt som det skal.
Nå fant jeg plutselig alle Philips Hue pærene under enheter. Når jeg ga dem sitt respektive rom så dukket dem opp som før på dashbordet igjen med egen flis.
Men så fort jeg skal endre farge på pærene via Hue appen så får jeg endret fargen, men jeg får hele tiden opp feilmeldingen dere ser nederst på screenshoten jeg tok under. Fargepaletten blir også helt hvit.
Altså det samme problemet som jeg hadde sist før jeg begynte å knote med dette, men nå har den vertfall omsider funnet pærene og jeg kan skru dem av og på.
Men når jeg prøver og endre farge så får jeg hele tiden feilmeldingen nevnt over og hver gang feilmeldingen kommer så blir fargepaletten hvit…