Enheter fra en HUB kommer inn i en annen HUB

Hei! Jeg har en HUB på hytta og en tilsvarende hjemme. På begge får jeg ikke slettet enheter (eks. Netatmo eller Philips Hue), hverken via app eller Thingsplex (!). Det ligger også enheter fra HUB på hytta mikset inn i enheter på HUB hjemme. Må jeg ta Factory Reset på begge? Jeg tør jo aldri legge inn Netatmo eller Philips Hue igjen på disse HUB’ene da jeg jo aldri får fjernet dem igjen. Begge HUB’er av siste versjon og relativt nye (2022). Noen som har tips?

På Hue man kan slette i Thingsplex. Du kan prøve det samme med Netamo.

https://forum.futurehome.io/t/slette-hue-enheter/1118/5?u=mhenkenis

Er det mulig du logget inn på begge hubbene med det samme Hue og Netamo ID? Jeg har ikke sett det selv før, men det kan være årsaken.

Har akkurat gjort det samme og fulgte denne prosedyren som fungerte.
Imidlertid hadde jeg slettet alle HUE pærene slik at hue network manager listen var tom.

Jeg fant imidlertid ID i TP via Registry → Devices ved å trykke på Service knappen. Se på service addr der det ligger entries av typen /rt:dev/rn:hue/ad:1/sv:battery/ad:s1_0.
ID på denne blir da s1. Pærene jeg slettet hadde i og et nummer som ID.

Så brukte jeg denne til å sende exclusion event som beskrevet og devicen ble slettet

1 Like

Takk. Det fungerer dessverre ikke da hverken hue eller netatmo kommer opp under generic adapters. Forsøkte også oppskriften med å finne adresser via registry men det fungerte heller ikke. Utrolig at vi må holde på med sånne ting med noe som burde vært enkelt i appen. Å slette enheter. At også nå det er et sammensurium av enheter på de ulike HUB’ene er også interessant. Ja / jeg har samme login på Netatmo hjemme og på hytta - dette er supporterer av Netatmo og har tidligere også fungert med FH. Hva som har skjedd som medfører dette rotet vet jeg ikke. Jeg ringer support.

2 Likes