FH klarer ikke finne HUE bridge

Hei.
Jeg har fyrt i gang en gammel Phillips hue bridge (fra 2018) jeg hadde, i forbindelse med noen nye lamper jeg har kjøpt.

Har oppdatert bridge’n via Phillips hue appen og oppdatert kontoinstillinger.

Men når jeg går i Phillips HUE på playgrounds og prøver å søke etter bridge finner den ingenting.
Har prøvd å fjerne HUE fra playgrounds og legge den til igjen.

Har også oppdatert FH smarthub og kjørt omstart.

De sitter ved siden av hverandre i TV-benken og er plugget til samme switch, ligger i samme nett så tror ikke det kan være noe der.

Kan bridge’n være for gammel?

Hei!
Hvilken versjon er det du har av Hue Bridge? v1.x eller v2.x?

Hiver meg på her, sliter med samme problem… FH laster ned appen (må for øvrig laste den ned 2 ganger for å få tilgang til innstillinger) I innstillinger trykker jeg for å søke etter HUE, så spinner den i ett sekund før den bare stopper opp uten å ha funnet noe.
Forsøkt avinstallert og installert flere gang, reboot av FH.
FH og HUE er koblet via kabel til samme Netgear Orbit 853 router og burde være lett oppdagbar.

HUE bridge info: Modell BSB002(version 2) , programvare 1.52.195… siste fw.

Hei!
Så vidt meg bekjent er det ingen fellesfeil på Hue-adapteren nå. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med support (tlf: 23 50 68 47 mellom 08-16) slik at vi får undersøkt dette skikkelig :+1: De har mulighet til å dykke litt dypere.

Samme problem her, jeg har bare ikke lagt merke til feilen før nå da jeg skulle sjekke om HUE var tilkoplet gjennom Playground, det var den ikke og ikke lot den seg koble til, samme problem som de to andre her på forumet beskriver.

Jeg har samme problem. FH-support har forsøkt å hjelpe meg i månedsvis uten at de har funnet noen løsning. Enn så lenge er Philips Hue utilgjengelig. Veldig irriterende.

@Anders , det ser ut som at du må gi litt mer trykk på denne ballen, det pleier å fungere.

Anbefaler du tar strøm på begge, starte hue først, deretter FH. Om den finner fortsatt ikke den, ring support….

2 Likes

Takk for tipset @mhenkenis! Det fungerte hos meg :white_check_mark:, bortsett fra at jeg nå har en duplisert enhet som jeg ikke klarer å slette :face_with_spiral_eyes:

1 Like

Support kan sikkert slette den for deg.

Blir nok til det ja! :sweat_smile:

1 Like

Er dette fikset nå? Jeg har smathub II og finner ingen hue bridge gjennom playground.

Ps: etter å ha fiklet med det så dukket den opp. Nå strever jeg bare med at den ikke er connected.

Update: begynte å virke i løpet av kvelden. Litt av og på og prøvde igjen osv.

Har ikke hørt om et felles problem.

Er hubbene nær hverandre?