Forbrukt energi på enheter er feil

Etter siste oppgradering av FH app (tror jeg), så vises nå forbrukt energi feil på alle enheter. kWh vises som Wh og tall over tusen vises som 3,3 kWh, men skulle vært 3300 kWh

1 Like

Har opprettet en issue på det: Feil benevnelse på kWh | Voters | Futurehome

Stem ivei, så blir det kanskje høyere prioritert👍🏻

3 Likes

Skal vi stemme for at de skal rette opp i en feil de gjorde i en oppdatering? Det blir vel litt for dumt. Hvis kvalitetskontrollen har sviktet så burde de vel rullere dette tilbake i neste versjon, uten at vi skal behøve å stemme over det? Er vel ikke MGP dette :slight_smile:

Enig i at det blir for dumt, men er dessverre sånn det er å være kunde hos FH :frowning:

Hei, jeg er litt usikker på om dette er en feil du beskriver her. 3,3 kWh = 3300 Wh. Endringen til kWh er gjort for å kunne vise hele tall for våre kunder. De aller fleste forholder seg til kWh hvis det er mer enn 1. Slik det skal fungerer i hovedbildet på energi nå er at benyttes det under 1 kWh så viser vi watt, f.eks. “106,3 w”. Er for forbruket høyere enn 1000 w viser vi det i kW, f.eks. “2,1 kW”.

Må gjerne kommentere hvis jeg har misforstått hvor i appen du mener :slight_smile:

For dere som er opptatt av energi anbefaler jeg å se denne: https://youtu.be/bskSu2Ovvg8

Morten

Hei,

Du missforstår nok. Jeg vet at totalforbruket er mer enn 3300 kWh. Så her er det gjort en feil i benevning. Før App update så sto det ca 3200 kWh sist jeg sjekket. Dette er da totalt forbruk gjennom ca 2,5 år, så 3,3 kWh er helt usannsynlig :slight_smile: da ville jeg hatt rekordlav strømregning.

Tror du blander effekt og forbruk her. Effekt = W, Forbruk = Wh

Kan du dele skjermbildet der du ser dette? her eller til morten@futurehome.no

tusen takk, vi skal få håndtert dette

1 Like

Når da? Litt pinlig at forbruk på et hjemmeautomasjons system ikke regner riktig :slight_smile:

Det er riktig i beta versjon som er ute nå😊 5.22.4

:+1: da blir det bra da.

Samme problem på min Aeotec HDS… en vei å gå på kvalitetssikring…