Forsinkelse på Heatit Z-Dim

Jeg har flere z-dim i nettverket mitt som jeg er fornøyd med, og gikk derfor til innkjøp av flere. Satte opp en i går som ikke fungerer helt tilfredsstillende. Hvis jeg dimmer den via appen, så reagerer den momentant, men hvis jeg dimmer på nytt via app med en gang etter forrige dimming så tar det ca 10 sekund før kommandoen blir utført.

Venter jeg ca 10 sekund mellom hver gang jeg dimmer i appen, så reagerer den momentant også. Virker for meg som at den har en slags ventetid på 10 sekund mellom hver kommando den klarer å motta.
Noen som har vært borti lignende?

Jeg har egentlig samme problem. Momentant første gang, men alle påfølgende er trege. Kan det være avstand?

Var inne på tanken om avstand jeg også, da denne står montert lengst unna hub av alle z-wave enheter jeg har. Skal opp med et par dimmere til som blir nærmere hub og flere enheter, så får se om det blir noen forskjell da med bedre mesh👍🏻

Mine er også litt langt unna, men har litt trøbbel med å forstå at det første kallet du gjør går lynraskt, men alle påfølgende er trege.

Ja, der er litt spesielt. Skulle tro det gikk like tregt hver gang hvis avstand var problemet🤔

Jeg har skrevet post og kommentert om dette før, jeg også.
Samme gjelder når jeg slår av flere. Da går den første av med en gang, mens de påfølgende tar 5-10 sekunder før de går av.
Vi er flere som skriver om dette nå, så jeg håper på en kommentar fra noen hos FH snart da disse dimmerne begynner å bli mer og mer utbredt.

Jeg har pleid å gå via oversikten med belysning. I dag så prøvde jeg via Rom istedenfor. Da funka det raskt med maks 300-400ms delay. Prøvde igjen via oversikten og belysning og var rask der også plutselig.

Kan være rene tilfeldigheter, får prøve igjen imorgen over natta. Har riktignok oppdatert huben til siste versjon men usikker på om det gjorde utslaget da det er noen dager siden.

Testet her også nå, men er like treg uansett🙈

Installerte oppdateringer i påska, (var vel en oppdatering av z-wave ad) og det ser ut til å ha løst problemet for min del😊

1 Like

Mine har også blitt raske, så da var det nok oppdateringen som gjorde det for min del også.

2 Likes

Monterte 2 stk til i dag. Har nå samme problem med treghet på dem også🤔 får se om de går seg til med tiden. Mulig det går litt tregt i starten før de finner sin plass i mesh nettverket😊

Kanskje du må reloade/refreshe z-wave nettverket i FIMP slik at de finner nye naboer som er optimalt etter at nettet er “endret”?

Tester det hvis ikke det går seg til etterhvert😊 skal vel ordne seg automatisk med tiden etter hva jeg har skjønt

Fortsatt ikke kjappere i dag, så testet med network cleanup osv uten at det ble bedre. Tok en god gammeldags restart av hub, og da ble alt tipp topp etterpå👍🏻

Hadde ikke tenkt på det flr jeg leste her nå, men merker med en gang selv at det har blitt bedre.
Om jeg slår av eller på flere lys på rappen så skjer det ganske momentant.
Veldig bra :ok_hand:t2:

1 Like