EcoDim Zwave vridimmer - får ikke kontakt

Jeg har kjøpt en slik Z-wave vridimmer, og jeg klarer ikke å få kontakt med den.

Jeg har prøvd parring ved å trykke 2 ganger på resetknappen og jeg har prøvd factory reset ved å trykke tre ganger på resetknappen. Lysdioden på dimmer blinker som det står i manualen, men FH-huben finner den ikke. I appen velger jeg legg til ny enhet, men telleren bare teller, uten å oppnå kontakt.

Avstand mellom dimmer og hub er 6-7 meter, med 1 vegg delvis i mellom.

Hverken jeg eller elektrikeren klarte å finne ut hvorfor. Er det brukerfeil, feil med dimmer eller er den ikke kompatibel med FH?

Iblant kan det løna seg å flytta huben og eininga nærmare kvarandre ved inkludering. Det kan vera eit godt råd å ha ein billig 10m ethernet kabel i bakhånd så kan du flytta huben litt rundt i huset ved behov.

Tusen takk for tipset om forlenget kabel. Jeg lagde meg en skikkelig lang, så huben ligger 1 m fra dimmeren (og jeg kan nå strekke den over det meste av huset), nå får jeg kontakt med en gang.

Jeg har kjøpt 2 EcoDim fra Z-wave dimmere, men har samme utfordring med begge to:

I appen oppdages dimmerene med en gang. det står “Enhet funnet. Justerer innstillinger” med en animasjon over. Det ser ikke ut som den går videre derifra, selv om jeg venter leeenge. Den blå lysdioden på dimmeren blinker og blinker. Denne skal slutte og blinke og lyse stabilt i 10 sek når kontakt er opprettet.

Det står at denne er kompatibel med Futurehome på Eldirekte sin side.

I Thingsplex kan jeg lese av følgende:

14:57:45.889
pt:j1/mt:evt/rt:ad/rn:zw/ad:1 - zwave-ad evt.ping.report

14:57:45.265
pt:j1/mt:cmd/rt:ad/rn:zw/ad:1 - zwave-ad cmd.ping.send 11

14:57:37.747
pt:j1/mt:evt/rt:ad/rn:zw/ad:1 - zwave-ad evt.thing.inclusion_report

14:57:37.708
pt:j1/mt:evt/rt:ad/rn:zw/ad:1 - zwave-ad evt.thing.inclusion_status_reportADD_NODE_DONE

14:57:37.653
pt:j1/mt:evt/rt:ad/rn:zw/ad:1 - zwave-ad evt.thing.inclusion_status_reportADD_NODE_ADDED

14:57:30.799
pt:j1/mt:evt/rt:ad/rn:zw/ad:1 - zwave-ad evt.thing.inclusion_status_reportADD_NODE_GET_NODE_INFO

14:57:30.734
pt:j1/mt:evt/rt:ad/rn:zw/ad:1 - zwave-ad evt.thing.inclusion_status_reportADD_NODE_PROTOCOL_DONE

14:57:19.680
pt:j1/mt:evt/rt:ad/rn:zw/ad:1 - zwave-ad evt.thing.inclusion_status_reportADD_NODE_ADDED

14:57:11.441
pt:j1/mt:evt/rt:ad/rn:zw/ad:1 - zwave-ad evt.thing.inclusion_status_reportADD_NODE_STARTED

14:57:11.379
pt:j1/mt:cmd/rt:ad/rn:zw/ad:1 app zwave-ad cmd.thing.inclusion true

Hva bør jeg prøve som neste steg for å få bryteren til å virke?