Qlight z-wave dimmer

Noen som har erfaring med disse? Er Z-wave så bør jo gå rett inn i FH uten problem -eller? Ikke puck varianten, men den jeg lenker til under.

Har bestilt en skokk da de var rimelig hos grossist, og hørt de skal være bra. Har lest tilbakemeldinger om ustabile namron dimmere med hjul, og heatit som støyer og avogtil kan være litt “vrien” (no pun intended).

Disse er helt ferske på markedet, men så unektelig bra ut, og prismessig mye samme som de som er fra før.

1 Like

Vi har testet disse og de kommer snart i listen over støttede produkter :slight_smile: De virket greit hos deg?

Har bare bestilt de -de var ikke på lager i butikk eller hovedlager hos grossist -men kommer inn 18. August :blush: hva synes dere om produktet? Enkelt å inkludere? Dimmekurven grei? Bygger de dypt i boks?

1 Like

meget bra :smiley: De ser igrunn ikke ut til at de er dypere enn LEDDIM 400 eller unilamp sine KDT-250 :stuck_out_tongue:

Fant ikke noe i infoen som fulgte dimmeren, eller parameter -men får ikke opp effekt/forbruk på disse. Trodde alle Z-wave 230V enheter i nyere tid (ikke heatit sin gen.1 termostat såklart) hadde power-metering.

Kan du dobbeltsjekke at dette ikke er en feature som er slått av i deres “end”?:sweat_smile:

Ikke krise, men hadde såklart vært kjekt å få de delt inn i rett type forbruk, og ikke bare other.

Ellers fungerer de knirkefritt i FH❤

Kunne du lagt ved et skjermbilde inne på enheten? (få med infoen på bunnen) :slight_smile:

Ser at det i motsetning til fibaro og aeotec ikke står meter_elec

Fornøyd med de utover at de mangler effektmåling?
Hvordan føles fysisk kvalitet og bruk?

Ja, det vil jeg si. De har lavere byggedybde enn enn SG sine Leddim 400 (ikke-smart versjon). Pent dimme-spekter, jevnt og fint uten flimmer testet på flere type spotter fra flere produsenter, lamper med COB, og E27 led pærer.
Kvalitetsfølelse virker grei. Ikke trinnløs dimming, men myke “trinn” når du vrir på hjulet. RAL farge er identisk til Elko sin…du skulle visst hvor mange produsenter som sliter med fargen…

Billige dimmere har ofte trinn som en både merker er hardere i hånden, og støyer. Her er nesten ikke hørbar lyd ved vridning.

Heatit sine er rapportert at støyer - det kan ikke sies om disse etter 1 døgn i drift

Nice, godt å høre. Mulig å få et bilde av installert dimmer?
(Ser den bra ut i Elkoramme)

Jeg syns den ser ok pen ut - jeg har plus option rammer i hele huset. Men den har en uthevning forran som gjør at jeg tror den faktisk vil kle standard elko RS16 designet bedre :blush: men jeg skifter ikke av den grunn. Her i huset hadde trikker som en gang installerte valgt å benytte Norwesco. Yrkesstoltheten min brakk seg når jeg så det…så da ble det plus option på alt før smarthus og komponenter var på plass

Fortsatt fornøyd med dimmeren og evt gjort deg noen flere erfaringer?
Har kjøpt ny bolig nå så det er på tide å bestemme seg for dimmer! :smiley:

Ja, nå okkuperer dimmerne hver eneste lysbryter i samtlige panel i boligen - og kan ikke klage :blush: anken er som sagt dette med effektmåling, men om du ikke er så veldig fokusert på det, så gjør disse alt annet helt perfekt :blush: jeg bruker uansett Tibber pulse til effektmåling totalt - og fokuserer mer på å ha oppvarmingen i app, og større laster :blush:

1 Like

Kanskje send en mail til Q-light og legg frem at du skal bygge ny bolig, når du vet hvor mange dimmer/bryterpunkt du ender med -og forhør deg om du kan kjøpe direkte fra dem. Hvem vet -om antallet er stort nok, så får du kanskje en pakkepris?

Jeg endte opp med disse og er veldig happy, men har et problem.
Hvis jeg styrer lyset manuelt via dimmehjul så ser det ikke ut som FH appen oppdatere seg.

Om jeg skrur lysene på så står de fortsatt “offline” i appen, noen som kjenner til lignende og evt vet hvorfor det ikke oppdaterer seg i appen?

Føler “dimmerangen” er for liten hos meg, dvs når jeg skrur på maks styrke (enten manuelt eller i FH appen) så lyser ikke pærene på fyll styrke. Noen som vet om jeg kan justere dette med parametere i appen?