Ny morro 😎

25stk zerodim z-wave fra Qlight skal inn i systemet. Har 55 enheter fra før - og skal såklart ha flere sensorer og et par binary switcher til balansert ventilasjon på sikt - hva er topp cap enheter på ny hub​:sweat_smile::see_no_evil:?

4 Likes

Eg har 135 einingar på Z-Wave på gammal hub no. Det fungerer stort sett greitt, men eg er redd eg har gjeve nokon ekstra grå hår til enkelte i FH-staben… :joy:

1 Like

:joy: Godt å høre! En blir jo aldri ferdig, men når jeg er “ferdig” og har fått utenbod bygget og integrert ser jeg for meg rundt 100-105 enheter totalt :slight_smile: får håpe det går greit :sweat_smile:

Ny hub skal jo være litt mer kapabel enn gammel mtp ytelse. Raskere CPU, og mer minne mener jeg å huske :thinking:

1 Like

Blir spennende å høre hvordan disse virker! Jeg har Heatit Z-Dim i dag og er ikke veldig imponert til nå. Om dusse virker bedre skal jeg prøve å få elektriker til å bytte på reklamasjon😛

Har montert 7stk i går - og de fungerer utmerket! Obs, en må stille parameter for minimum nivå:sweat_smile: Jeg har Etman 360 LED downlights, og skrur du langt nok går de av. Men den dimmer veldig jevnt og pent, og har et bredt spekter :blush:

1 Like

Hva er det du ikke er fornøyd med på z-dim? Jeg har 3 stk og er så langt veldig fornøyd, men må ta en avgjørelse snart på om alt skal byttes til z-dim, eller om jeg skal gå for noe annet😊

Kan iallefall nevne at foreløpig research så er Q-light strøken fra et teknisk perspektiv -men ser ut til å ikke ha power-metering om dette er viktig for deg. Heatit har kanskje dette? Har aldri hatt heatit selv…

Det er noen små detaljer som irriterer meg, og litt større tekniske ting som er mer avgjørende OM det er dimmeren sin feil. Vanskelig å konkludere om det er dimmer eller hub.

• Selve dimmeren har en annen hvitfarge enn Elko Plus rammene.
  • Når jeg roterer på hjulet hat flere gått plast mot plast og laget motstand i dreiingen. Dette kan nok justeres, men installatør sa også at dette var dårlig.
  • Jeg har opplevd flere ganger at de henger seg opp og at man ikke kan slå av/på lyset, verken fra appen eller på dimmeren. I disse tilfellene må jeg ta sikringen for å få den til å virke igjen. Hat prøvd å feilsøke om det er dimmer, hub eller kombinasjonen som er problemet, men uten særlig hell.

Z-Dim har power metering, ja, men dog bare en beregnet en ut i fra forhåndsangitt belastning på dimmeren.

Eg har sett føre meg opp mot 150 einingar før eg er ferdig, så me får sjå kva det endar med… :joy:

Etter det eg har høyrt så hjelper ikkje større prosessor og meir minne i ny hub viss ein har mange Z-Wave-einingar. Flaskehalsen her ligg visst i Z-Wave-brikka. Det ny hub er kjappare på enn den gamle er visstnok når ein har mange integrasjonar.

1 Like

Update: Q-Light sin Zerodim støtter ikke forbruksrapportering.

“integrert energimåler” er nå fjernet fra deres hjemmeside.

1 Like

Greit å få det oppklart. De er ellers så suveren, at de neppe blir demontert -men var greit å få vite at det ikke var opp mot FH begrensningen lå. Takk Espen :blush::ok_hand:

1 Like