Heatit Z-dim og funksjoner

Hei! Jeg holder på å migrere vekk fra Homey til Futuruehome, og i Homey er jeg vant til at mine Z-dim gir meg masse justeringsmuligheter (som f.eks min/max brightness). I Futurehome virker det som om alt må sendes manuelt med parameter-koding? Stemmer dette?

Jeg har bare lagt til 1stk Z-Dim så langt, og den ser ikke ut til å bli gjenkjent helt skikkelig… den heter f.eks ikke Heatit Z-dim som model, men “zw_411_3_8704”. Har jeg gjort noe feil når jeg har inkludert denne?

Hilsen Erik

Det meste av slikt lyt gjerast med parameter for dei fleste einingar, ja.

Det er mange einingar som kjem inn berre med nummer og ikkje namn. Så sant det ikkje berre står zw_0_0_0 så plar det gå greitt.

Velkomen i “klubben”, forresten! :blush::+1:

I FH setter man alt med parametere.
Vi har ikke en side med egenskaper og tilgjengelige parametere.

Dimmeren din kommer med et standard enhets navn.

Leg kanal 2 inn i et rom og gi enheten din navn.

Tips.
Enheter du aktivt bruker bør ha beskrivende navn.
Passive enheter kan være greit å gi navn som beskriver type.

Takk for begge svar, de var nyttige. Litt kjedelig at alt må gjøres via parametere!

Siden dere tydeligvis har erfaring med Z-dim, er det å forvente at det skal ta nesten 15 sekunder før det skjer noe etter at jeg justerer lysstyrken i appen? Jeg valgte insecure inkludering for å være sikker på at kryptering ikke lagde forsinkelse.

PS: Hvordan velger jeg kanal 2? Jeg fikk ikke noe valg om kanal når jeg la til dimmeren… f.eks på Heatit Z-trm3 så fikk jeg 5 forskjellige kanaler.

Rediger enhet og dra høyre/venstre på listen.

Ztrm er vel varmekabler. Der tror jeg det er en guide om du går inn på futurehome.no
Jeg har ikke de selv.

https://support.futurehome.no/hc/no

Min ser ikke lik ut… Du har Z-dim?

Jeg har zdim.

Trykk der det står taklys så kommer du til ny side. Det hender menyer ser ut som tekst og ikke meny ;).

Hva får deg bort fra Homey?

Hei,

Når jeg trykker på taklys så havner jeg her:

Homey er en bra hub med uendelige muligheter, men jeg har rett og slett ikke tid til å fikle så mye som trengs for å få det bra. Trenger noe som er litt mer ut av boksen og konevennlig.

Jeg får det ikke helt til å stemme. Har du ny hub?
Har du futurehome app eller futurehome classic?

Jeg har vurdert å gå til Homey. Flow editor er god å jobbe med. Og det er støtte for homekit, tibber og mer.
GUI på app er crap da :wink:

Det ser riktig ut det @pauska :blush: z-dim har bare en kanal :+1:t2: