Hub vil ikke starte opp, led blinker rødt

Jeg har en hub av den gamle typen, CUBE-1V0-EU med compute module 1 og uten QR kode for å sette opp ny hub. Denne har kjørt fint lenge, men har vært mye ustabil den siste tiden og jeg får feilmelding i appen om at hub ikke er tilgjengelig. I perioden den har vært ustabil har den gjerne vært offline 1 døgn, så online et par timer, også offline igjen. Nå virker det som om den ikke klarer å starte opp i det hele tatt.

  • Jeg har sjekket at det er nett på nettverkskabelen som er i bruk
  • Når jeg kobler i strøm så lyser statuslyset rødt i cirka 9 sekund, av i 5 sekund, rødt i 9 sekund, av i 5 sekund, etc.
  • Det er ikke lys i nettverkskontakten på huben

Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Endringer som er gjort i det siste:

  • Oppdatert programvare på hub til siste versjon (men var ustabil før dette)
  • satt opp thingsplex flow, og satt opp en flow for overvåking av alarm på kloakkpumpe (derfor litt kritisk å få denne opp å kjøre igjen)
  • Jeg prøvde å trykke på knappen på baksiden for å se om det hjalp

Jeg er litt redd for å resette huben, stemmer det at jeg må ha manuell hjelp av Futurehome for å sette opp huben på nytt siden den ikke har QR kode?


Hei!
Her er det noe galt med Smarthuben. Hva det er vet jeg ikke sikkert, men jeg ville nok ringt support her (23 50 68 47). Jeg sender deg også en privat melding med hubid’en din, slik at du ikke trenger mer manuell hjelp om du ønsker å nullstille den og pare igjen.