Problemet med appen etter restart

Jeg begynte å bruke min nye hub og app i dag og koblet til 15 Heatit dimmere. Etter jeg var ferdig fikk jeg ikke slått av det ene lyset, verken i appen eller på dimmeren. Jeg tok sikringen og det hjalp, men samtidig tok jeg sikringen på huben.
Etter den kom på igjen står appen og flikker mellom dashbord og bildet når den ikke er tilkoblet. Har avsluttet app og tatt strømmen på huben igjen uten hell.

Hei

Jeg opplevde det samme etter en restart. Endte med å ta strømmen på hub, ta ut nettverkskabel. Restarte Hub for så å plugge i nettverkskabel igjen. Da fungerte det hos meg igjen.

Virker som at Hub blir forrvirret av nettverket ved power loss.

Det virka fint :slight_smile: Takk!

Så bra! Mitt oppsett er med mesh nettverk og det kan virke som at FH hub og app kan bli litt forvirret når jeg åpner app forskjellige plasser i huset.

Når jeg sjekker innstillingene i nettverket virker tilkobling stabil på hub, men app blir litt forvirret. Mulig det er noe FH support kan se på.

Jeg skal bruke Asus sitt AIMesh, men har ikke kommet så langt ennå. Det virker som appen ikke er glad i en noe ustabil tilkobling. Hver gang wifi signalet endres noe når jeg går rundt, må appen koble til på nytt og jeg ender på dashbordet igjen.

Jeg har også hatt problemer med st et par av Heatit dimmerne “låser” seg litt. Plutselig kan jeg ikke slå de på eller av verken fra telefonen eller på selve dimmeren. Jeg må da ta sikringen i rommet for å få den til å virke igjen.
Jeg vet ikke om det er dimmeren selv eller dimmer sammen med FH hub som gjør dette. Jeg vet disse dimmerne er ganske nye, så det er sikkert ikke mye erfaringer med de, men om noen har opplevd det samme gi gjerne beskjed.

Jeg ikke den type dimmer. Jeg har Fibaro walli dimmer, så desverre ingen erfaring. De burde jo kunne fungere om FH er frakoblet eller ikke. Du kan jo neste gang det skjer prøve å skru av hub for så å prøve å skru lys av eller på. Eventuelt frakoble en av dimmerne fra FH og la den operere «lokalt» en periode for å se om det samme skjer med dimmeren da. :slight_smile:

Ja, det var en god idé. Neste gang skal jeg prøve som du sier, å koble den fra eller slå hub helt av for å feilsøke den veien. Takk for tipset :slight_smile: