Hvordan legge til en Namron Zigbee termostat til FH?

Ny med Futurehome, installerte hub og HAN-sensor i dag. Er også elektriker og har planer om å benytte Namron termostater for styring av varmekabler i eget hus siden Elektroimportøren påstår disse fungerer med FH. Dokumentasjonen til Namron’s termostater er så-som-så, jeg finner dessverre ikke noe som viser hvordan en legger inn denne typen termostater i FH-appen. Går ut ifra at det er noen som har klart å få lagt til denne type termostat i FH-appen før, kan dere gi en kort beskrivelse hvordan dere gikk frem?

1 Like

Hei!
Jeg kikket litt i manualen til Namron termostaten og jeg ble ikke klok i det hele tatt :see_no_evil:
Hvis du allerede har kjøpt termostatene skal vi alltids klare å få de inn, men om du ikke har handlet ennå vil jeg heller anbefale våre egne termostater eller vente på Namron termostat 2.0. Grunnene til å velge vår er jo naturligvis 100% støtte av vårt eget produkt, i tillegg til at den kan styres i StrømKontroll Panelet (strømoptimaliseringsløsning).
Hvis du heller ønsker å bruke Namron, ville jeg heller ventet litt til 2.0 versjonen kommer. Denne er grundigere testet av oss for å sikre bedre funksjonalitet. :smiley:
https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-touch-termostat-16a-hvit/4512752/Product.html

1 Like

Takker for svar på innlegget.

Ble dessverre revet med/litt lurt av Elektroimportørens Futurehome-logo på produktsiden og handlet 2stk av 1.0 varianten, det blir sannsynligvis å benytte disse to med varmekabler i bod/verksted nå som 14 dagers retur-rett er overskredet (gitt at jeg får til å programmere dem med gulvføler, det var ikke mye info i dokumentasjonen som fortalte hvordan dette gjøres heller). Fulgte heldigvis magefølelsen og ventet med å bestille resten av samme type som jeg planla, selv om de rabatterte prisene fristet.

Jeg skulle gjerne handlet deres termostater men pris spiller inn da det er totalt 5 rom som det skal inn termostater i + annet av styring for blant annet lys som også skal anskaffes.

Det er 60 dager returrett hos EI

1 Like

Hei, har du fått lagt de til i FH?
Om ikke så er det veldig enkelt, sett modus til av.
Hold opp og ned inne noen sekunder.
Da kommer du inn i innstillinger, bla deg frem til nettverk, der er det 3 valg, velg add. I FH legger du til ny zigbee enhet, så dukker den opp. På termostat så får den en adresse.
Så går du på termostat tilbake til alle innstillinger og velger setup, der er det 2 valg jeg endrer. Hva som skal vises i displayet, her velger jeg gulv. Hvilken sensor som skal brukes, her velger jeg også gulv.
I FH så må du endre på enheten, på kanal 2 endrer jeg type til none

1 Like