Mine to værstasjoner, tilkoblet to ulike huber har i løpet av går ettermiddag/kveld stoppet å rapportere til FH. Det står disconnected i playground app, og en restart eller re-sync hjelper ikke. Er det en feil i systemet? Eller ligger feilen hos meg?
Har du sjekket i Netatmo appen, under kontoadministrasjon → Partnerapper? Der skal Futurehome ligge med alle rettigheter for målinger, fra din stasjon.
De ligger der, så vidt jeg kan se…
Men mener de sendte mail om at api deres skulle endres noe, kan det være det som påvirker tilgangen til FH?
Ser ut som at rettighetene er ok ja. Integrasjonen for Netatmo virker her. Hvis Netatmo planlegger endring på API, så er det ikke rart om det snart går i ball her også. Hvis du går inn via TP og ekskluderer Netatmo enhetene og tar en ny synkronisering, så skal enhetene dukke opp på nytt, men da uten romtilhørlighet osv. Kanskje det hjelper.
Ja, skal teste det når jeg er hjemme på hjemmenettverket
Netatmo integrasjonen virker hos meg også.
Tidligere i år fikk jeg en mail fra Netatmo siden jeg har en developer konto der som blandt annet inneholdt følgende.
Starting from the 17/04/2023, this behavior will change to to be compliant with the recommendations of the RFC of the OAuth2 Authorization Framework (section 10.4) and improving the security of the data of our users.
When refreshing tokens, Access Token and Refresh Token will be automatically renewed and former tokens invalidated.
Sjekk at Netatmo integrasjonen i FH er oppdatert dersom problemet kan være relatert til denne API endringen.
Får ikke gjort noe, hverken i app eller TP… Enhetene ligger der, men lar seg ikke fjerne eller synkroniseres på nytt.
Playground app får heller ikke kontakt og står som disconnected fremdeles.
Legger inn en sak til support
Er det noe fremgang her?
Hei!
Vi venter kun på en siste godkjenning internt, så skal det komme oppdatering.
Jeg vil tippe den slippes i dag eller i morgen, om den går gjennom den siste kontrollen
Det høres bra ut!