Oppsett av z-water i futurehome

Hei,

Jeg har nettopp anskaffet en futurehome hub og z-water for å kontrollere aktuatorer på vannvarmeanlegget. Jeg har store problemer med å finne ut av hvordan jeg får satt opp z-water riktig i futurehome-huben. Jeg får koblet den på via z-wave (secure), men kommer ikke videre. Jeg ser andre skriver at de får opp hver enkelt kanal som egne devices, men hos meg kommer den opp som én enkelt device. Har forsøkt å leke litt frem og tilbake med associations ved å legge inn termostatene på group nr. Tilsvarende nummer som kanalene, uten at det ser ut til å ha gjort noe som helst. Dersom jeg definerer den som en appliance og skrur den på “on”, så åpner aktuator på kanal 1 seg, men aner ikke hvordan jeg får tilgang til de øvrige kanalene.

Noen som kan hjelpe?

Som termostater bruker jeg z-temp2.

A

Du må gå inn i oppsettet av z-water og velge aktuell kanal. Legg den til rommet den skal styre og sett den opp som varmeapparat.

Hvor velger jeg kanal?


Mhhh… her er noe feil. Virker som den ikke er inkludert riktig. Se toppen av bildet. Der velger jeg kanalene…

Hmm, er ikke akkurat så mange forskjellige muligheter fra z-water sin side. Har forsøkt å inkludere den flere ganger, men ser likt ut. Er det i bryteren med navnet på enheten du velger kanal? Ser du har definert selve enheten som lys, uten at det utgjør noen forskjell hos meg, får bare av/på på bryteren.


Det er mulig det er inkluderingen som er problemet. Nå får jeg ikke lenger inkludert z-water i det hele tatt.

I tilfelle det skulle være dårlig signal har jeg flyttet huben så den ligger på gulvet rett over der z-water er montert oppunder taket i etasjen under, max 60cm avstand gjennom trebjelkelag, men får fortsatt ikke inkludert den.

Der fikk jeg den endelig riktig inn!


En factory reset på z-water ser ut til å ha gjort susen, pluss et ukjent antall forsøk på inkludering før jeg endelig fikk den opp.

2 Likes