Power_on_behavior for lys

Hei
Er det noen som vet hvordan man kan sette Power_on_behavior for et zigbee-lys via mqtt i thingsplex?

Har noen lys som alltid går til full styrke i stedet for å huske tidligere nivå.

Forstår at det skal være mulig å sette følgende verdier, men skjønner ikke hvordan jeg setter opp en mqtt-melding for å få spurt etter eller sendt dette. Noen som har tips?
{“power_on_behavior”: NEW_VALUE}. The possible values are: off, on, toggle, previous.

2 Likes

Ikke alle lys supportere det, men om man kan gjør det er dette et veldig godt spørsmål.

Hei!
Hvis det er tenkt i form av f.eks automasjon så bør cmd.binary.set til bool true fungere. Dersom en automasjon blir laget i appen så sendes det til cmd.lvl.set med en int verdi for ønsket %.
Dersom det er ved betjening av f.eks fysisk bryter og de fortsatt går til fullt så er det nok ikke støttet i enheten.

1 Like

Hei
Nei, det er ikke skru av eller på jeg er på jakt etter, men å sette innstillingen for hva som skjer når dommeren skrus på. Jeg har elko-dimmere og når de settes med snarvei til ON og 10 %, hender det titt og ofte at de i stedet går til full styrke, som jeg antar er fordi Power_on_behavior er satt til noe annet enn previous. Kan jo være et annet problem selvfølgelig.

1 Like

Ah, du snakker om «Det er minnefunksjon for siste innstilte lysnivå ved påslag.» fra brukerhåndbok?

Den tviler jeg på kan forandres. Om den var på maks før den var skrud av, å skru den tilbake på tar den tilbake. Automasjon/modus/snarvei sikkert overstyrer den siden den er på, men ved en bestemt nivå. Men ikke med en vanlig av/på.