Programmere Namron 1kanal bryter

Jeg sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal programmere en Namron 1kanal bryter.

To stk ønsker jeg skal slå av totalt 9 dimmere, og en skal slå av 2 dimmere.
De er lagt til i futurehome appen, men finner ikke helt ut veien videre.

https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-1-kanal-bryter-k2/4512712/Product.html

Automasjon -> scene -> velg bryteren -> trykk på knappen du vil at skal gjøre noe -> du får en tallkode i det blanke feltet -> trykk så videre -> velg hva knappetrykk skal gjøre -> lagre automasjon/scene

Hei.
Sliter med samme problem som forfatter av denne tråden for en tilsvarende Namron 4 kanal bryter… bryter er lagt til i Futurehome, men dukker ikke opp som tilgjengelig valg når jeg velger Scene (kun et lite utvalg dimmere dukker opp). Vet du hvor problemet ligger @Optimus88 ?

Takk for hjelp!

Bryter har forøvrig kun typevalg Battery eller None… virker litt rart.


Detaljer om enhet, om det skulle hjelpe…

Legg den i et rom først👍 står none der - og at den viser battery på enhet er riktig. Er ikke der du endrer noe (se guide over) den dukker ikke opp før du har valgt et rom

1 Like

Konge - takk @Optimus88 !

Null problem! Håper det løser seg😁

@Optimus88 takk for guiden, men jeg får ikke valgt knapp, kun selve bryteren? Råd til hva jeg gjør feil?

Viss markøren står i rett felt så skal du kunne trykkje på aktuell knapp, og så skal namnet på knappen kome opp automatisk i feltet. :slight_smile:

Viss dette ikkje fungerer (det gjorde det ikkje for meg…) så kan du skrive inn namnet på knappen manuelt. Øvst til venstre er 1.0, øvst til høgre er 2.0, og så vidare nedover.

2 Likes

Hei, er det mulig å få til dimming også? Har en namron 4ch bryter og Fibaro dimmer 2

Ja, det skal vere mogeleg. “Trykk og hold” skal gje ein annan kode enn berre “trykk”.

No er eg på veldig tynn is her, men eg lurar på om at viss “trykk” gjev kode 1.0, så gjev “trykk og hold” kode 1.1, men det finn du i så fall ut av når du prøvar. :slight_smile:

Jeg gjorde dette for en stund tilbake, bare med dimming av hue-pærer. Kode er her: