Går det ikke ann å lage en scene med Namron kanalbryter med fire grupper/knapper? Appen reagerer ikke med sceneid når jeg trykker av/på på bryteren gruppe 1(lengst til høyre). Den reagerer heller ikke om jeg manuelt skriver inn off/on.
(Appen reagerer når jeg prøver den andre kanalbryteren min hvor jeg har satt inn kun to knapper).
Jeg ønsker å lage en scene på gruppe 1 som slår av ganglyset. (Feil dimmer for å pare bryter og dimmer uten automasjon fant jeg ut).
Tilleggsspørsmål: når jeg skal prøve å sette opp automasjon så kommer 7 scener opp i oversikten. Dvs idnummer+mitt omdøpte navn for gruppe 2,3 og 4. Men bare mitt omdøpte navn for gruppe 1. Se bilde.
Jeg setter opp assosiasjoner når jeg har mulighet. Jeg prøvde å gjøre dette i appen, og når jeg hadde fokus på “scene id” og trykte på bryteren så kom riktig gruppe nr opp. Gjør ikke det hos deg?
Jeg gjorde nettopp dette med namron Z-Wave K8 (4 brytere)
Nei det er ingen reaksjon på bryteren med 4 grupper/knapper.
Gruppe 2,3 og 4 har jeg touchlinket mot forskjellige zigbee pærer.
Det er for så vidt ingen reaksjon i appen gruppe 2,3 eller 4 når jeg tester heller.
Men med bryter nr to med kun to fysiske knapper (2grupper) reagerer sceneid i appen.
Og jeg orker egentlig ikke nullstille bryteren igjen ettersom det innebærer å parre pærer rundt i huset manuelt - fordi jeg vil ha dimmemuligheten (og ikke har satt meg inn i programmet for å styre helt selv).
Hmm. Er det den nye bryteren til Namron som kan være 1, 2 eller 4 grupper?
Trodde den skulle fungere likt som de gamle, hvor den var smart nok til å ordne gruppene etter hvordan bryteren var satt opp
Stemmer, det er den nye til Namron. Enten så har den ikke blir inkludert riktig eller så har Futurehome litt manglende støtte?
Flere som har den nye til Namron, zigbee?
Jeg har bestilt den nye også, men Z-Wave utgaven. Skal sjekke om alle knappe-variantene fungerer på den
1 Like
Jeg har prøvd den nye zwave utgaven nå, og den fikk jeg ikke til å fungere.
Det er snodig, trudde zwave var veldig standardisert.
Fikk ikke inkludert den første gang, og når jeg prøvd automasjon eller assosiasjon så “hang” Futurehome. Etter det prøvde jeg å fjerne den men fikk aldri lagt den inn skikkelig.