Raske, trege og halvveis modusendringer?

Noen som har tips. Helt uavhengig av hvilke modusskifte som gjøres. Enkelte ganger går modusskifte lynraskt og alle enheter henger med, så noen timer senere når modus skiftes igjen kan det ta 2-3 minutter før alt har kommet seg med. Lys kan henge igjen og termostater det samme. Så andre ganger, sikkert 30% av gangene så tar den bare med seg rundt 70% av enhetene og lys og varme i enkelte rom er uberørt av at vi har skiftet modus.

Hva er grunnen til denne fryktelige ustabiliteten? At den kan fungere klokkerent det ene øyeblikket og neste dag er der helt Lotto hva som skrus av/ på og ikke?

Tar gjerne imot tips selv, etter å ha irritert meg over dette et par år nå🙈

Opplever dette kun når modus byttes i en flow, ellers også manuelt? Den siste har så langt fungert for meg.

Jeg vurdere å sette alt opp med wait og loop for å få den til å kjøre flere ganger. Usikkert om det hjelper.

Me har same problemet her i huset. For vår del så trur eg det går på at me har eit temmeleg omfattande Z-Wave-nettverk (130+ einingar).

Opplever dette uansett hva som gjøres så lenge det er et modusskifte. Har tenkt tanken selv og kjøre en loop og wait men tviler på det hjelper. For om jeg går inn å ser i appen så står det at lys av og grader endret selv om jeg ser på termostat at den ikke har skiftet og lyset står fortsatt på. Samme i motsatt rekkefølge at lyset står på i appen men i virkeligheten er det mørkt. Ta må jeg skru av og på slideren i appen for å få lyset på. Så det virker jo som den har fått beskjed men ikke sendt beskjeden videre til termostater og lamper?

For meg, lysene er av men vises på i appen, og temp er ikke forandret i hverken app ellers på termostat.

Men om jeg kjører modus igjen manuelt, alt er ok.

Jeg blir veldig glad når en av disse smart systemene er stabil.

Hva mener du med å kjøre modus manuelt?

Fra menyen i app