Sirene

Hei!
Beklager så mye at det ikke har blitt kommunisert noe rundt dette.
Det har kommet flere ganske store oppdateringer på z-wave siden denne tråden var sist aktiv. Kunne du @haavardeikeland forsøkt å inkludere sirenen på nytt og se om det funker?
Hvis ikke det funker skal jeg selvfølgelig melde dette videre

Skal sjå om eg finner eit godt tidspunkt for det. Hektiske dager, og alarm er ikkje så lett å starte med når småbarn sover :wink:

1 Like

Då har eg oppgradert hub’en i dag, og forsøkt å innkludere den igjen. Den finner ingen “funksjoner”, så den kan bare inkluderes som “None”. Mao, det er ingen støtte for denne sirena i FH, slik eg ser det.

1 Like

@Anders melder du inn at sirena fortsatt ikkje funker? Gi gjerne ein tilbakemelding på om/når den kan vera støtta, så slepp me å vente forgjeves.

Hei!
Jeg melder det videre. Ut ifra erfaringen på prioriteringer av produktstøtte, ville jeg nok ikke holdt pusten på denne. Det er i utgangspunktet ikke et veldig etterspurt produkt.

@Anders med tanke på at eg rapporterte dette for over 2 år sidan, så skjønner eg jo det. Eg synes det er nokså rart at FH ikkje prioriterer dette, som eks. Fibaro sine røykvarslerer varsler lokalt -og då trenger vertfall mitt hus ei sirene for å avgi akustisk signal 2 etasjer opp. Så syns du kan sparke denne litt hardare.

1 Like

Jeg skjønner veldig godt use casen, men jeg kan dessverre ikke blåse opp alle enkeltforespørsler. Det er flere grunner til det: Det er en jungel av smartenheter der ute, hvor mange vil ha støtte for mye. Det er vanskelig å finne en balanse for hva som skal implementeres når, om i det hele tatt.
Vi er også veldig forsiktige med hva vi tar på oss av jobb og hvor mye vi kan love ut til dere. Som mange har fått med seg har vi vært i en tøff periode, og vi må fokusere på det som kan drive bedriften fremover, ikke hundrevis av tredjepartsprodukter som vi ikke tjener ei krone på.

2 Likes

Forstås. Dog, v.5 var jo støtta, men ikkje i salg. I tillegg er det jo nokså essiensielt med å støtte minst ei sirene i det heile tatt for ein smarthusløysning, så sånn sett er det jo ein vital del av anlegget både frå eit trygghetsperspektiv, og sikkerthetsperspektiv. Hadde eg visst det eg visste om den manglande støtten til sirene, samt Fibaros manglande parallelliserte alarmgivingsmulighet, hadde eg sett meg om etter andre styringsenheter -så det er jo for såvidt noko som er med på drive forrettninga videre.

Jeg må jo innrømme at jeg er enig med deg i at vi burde støtte den. Men siden den ikke støttes “out of the box” ser det ut som den ikke følger standarden, så det er litt spørsmål om hvor mye “tweaking” vi må gjøre på spesifikke produkter. Igjen, jeg skal melde det inn som et sterkt ønske.

3 Likes

@Anders Veldig takknemlig for at du legger den inn som sterkt ønske. Blir også veldig glad om du kan oppdatere tråden med evt. om ticket’en implementeres eller ikkje, så slepp vi å vente i evighet :wink:

1 Like