Sirene

Er det nokon som har fått Aeotec Siren 6 til å fungere med FH? Har kobla den opp, men den blir ikkje gjenkjent -kan ikkje velge type utstyr (står bare “none”). Tips/triks?

Jeg har Aeotec Doorbell 6 som jeg har lagt inn i FH.
Dette er i utgangspunktet Siren 6 med en trådløs knapp.

Har opprettet en virtual device i TP for å kunne kjøre andre automasjoner mot den.
Lagt det opp slik som dette for at en bryter som slår alarm på og av (Samt en notifikasjon på at den er trigget på):

Mjo, det kan jo vera ein opsjon, men hadde håpt å få litt meir “out-of-the-box” med ei sirene. Det blir jo fort ein del timer med programmering i TP for å få kobla alle detektorer mot alarmsignal då… Ser det ligger ein feature-request på støtte for v.6, men kanskje eg heller får kjøpe ei v.5 som er støtta?

V.5 såg ikkje ut til å vera lett å oppdrive… hmmm

Det gikk noen timer for å sette den opp.
Blant annet har den flere kanaler, som kan settes opp med forskjellige lyder, men dette må da konfigureres med en annen z-wave enhet og SW som støttet de rette kommandoene for å endre lyd/tone og volum.

Jeg har samme problemet som deg, kjøpe aeotec siren 6 etter anbefaling fra futurehome support at den skulle fungere, men klarer ikke få den inn jeg heller

Ja, eg blei igrunn litt skuffa -og det blir igrunn ikkje heilt så kjekt når eg heller ikkje får tak i v5.

Er det nokon som veit kor eg får kjøpt Aeotec Siren 5? FH har iht. support ikkje umiddelbare planer om å lage støtte for v6, så eg er på jakt etter v5.

Synes futurehome er pinlig stille i denne saken og andre saker hvor de selv har garantert støtte også har det vist seg at det ikke er støtte allikevel, Apex smart plugg(står fremdeles på listen over support), siren 6 som ved Forespørsel var det eneste alternativet de kom med som supportert sirene, disse tingene koster faktisk penger og jeg synes selv det er lite morro og kaste et par høvdinger rett i dass!!
Hva skjer @espen ?

1 Like

Ja, har ikkje høyrt så mykje frå supporten om denne. Synd å kaste bort penger på ting som ikkje virker. Om eg skulle fått prioritere, så er det for min egen del meir viktig med ei sirene som vekker alle i huset når alarmen går -har 3 etasjer, og når detektorer i kjelleren slår ut, er det flaks om vi høyrer den i 2.etg. Håper FH kan komme litt på banen med denne.

1 Like

Kan det være en ide å bytte til andre type røykvarslere som kan seriekobles?

Hva sier futurehome support om saken ?

14 røykvarslerer a 500,- = kr 7000,-
Tja, bytter ikkje heilt utan videre…

Må for all del ikkje sei til kona mi kor mykje eg har brukt på dette…

2 Likes

Eg har ikkje fått tilbakemelding på siste melding av support.

Til de av dere som lurer på sirene; eg stilte eit spørsmål til support for ein måned sidan:

“Finnes der ei sirene som FH støtter som faktisk kan kjøpes i dag?”

Fekk svar på dette i dag:

“Vi har dessverre ikke det, men vi er i dialog med flere leverandører for å se om vi kan levere noe. Beklager at jeg ikke har bedre nyheter.”

Ja, jeg blir bare ignorert når jeg prøver og spørre hva de tenker og gjøre med sirene de sa jeg skulle kjøpe, de burde faktisk kompensert utgiften jeg har hatt, da hele innkjøpet Ble gjort fordi sa rett ut at aeotec siren 6 var supportert…

Så tilfeldigvis idag aeotec siren v5 på thermo-floor.no sin web sider. Kan være et gammelt bildet, men jeg fikk rask tilbakemelding on lager på en annen produkt, så enkelt å spørre de.

Mange takk for tips! Dog kr 960,- (inkl frakt) i tillegg for v5 virker noko voldsomt når eg allerede har brukt kr 700,- for v6… Får evaluere det…

Fick du igång din Aeotec v6 siren? Har futurehome hört av sig tillbaka till dig ifall den är kompatibel nu eller inte? Den står inte med på listan än iallafall.

Nei, den henger på veggen, men ikkje tilkobla systemet. Eg er skikkelig skuffa over kor lite interresert FH har vore i denne saken.