Smartplugg rapporterer ikke til energistatistikk

Jeg har oppdaget at to smartplugger jeg har ikke rapporterer til energistatistikken, selv om jeg ser effektmåling under “Apparater”. Noen som vet om en måte å få dem med i statistikken? Dette er Eva Smart Plugg (Apex Smart Plug), om det har noe å si. Begynner jo også å tvile litt på rapporteringen fra Namron-termostatene jeg har på varmekabler - syns det er veldig mye “Andre” i statistikken og lite “Klima”.

Hei og beklager så mye for sent svar!
For å få oversikt over forbruk i appen, krever det at enheten rapporterer kWh (Energi, ikke effekt). Jeg tror faktisk ikke denne rapporterer dette. (Her kan det hende noen skal korrigere meg om de har sett annet). Jeg har forhørt meg med Eva (Smarthusprodusenten) og tolket det slik at de måler kWh i systemet basert på W-rapporten fra enheten, ikke ved at enheten i seg selv rapporterer kWh.

Når det kommer til Namron-termostatene, ser det ut som disse rapporterer slik det skal pr. nå. (Sjekket med support, som lå inne med tilgang).

Takk for oppklaringen - da får jeg prøve å finne andre smartplugger eller noe som takler dette.