Har problemer med at FH ikke legger disse til.
Det virker som det er noe kommunikasjon mellom Smart plug og FH under enhetsøk.
Men de dukker aldri opp.
Har 3 stk, og det samme skjer med alle.
Disse tre smart plug har tidligere vært satt opp mot en Aqara hub.
Har fulgt forklaring for å fjerne disse fra Aqara hub, så dette skal trolig være i orden.
Noen andre her som har hatt Aqara smart plugger koblet opp mot Aqara Hub og resat de for å koble de opp mot FH?
Hei.
Har ingen erfaring med Thingsplex, men har prøvd nå.
Fikk lagt til en smart plug via denne, men den kom opp som temperaturføler.
Vet ikke hvorfor. Så jeg fjernet den for å se om den vil legge seg inn en gang til.
Noe den ikke vil.
Legger ved et bilde av hvordan den legger til og fjerner Noden.
Så tydelig noe kommunikasjon der.
Ved siste oppdatering i dag så legger smart pluggene fra Aqare seg til uten problemer.
De viser ikke effekt, men fungerer kun som av/på bryter.
Ved å legge de inn som varmeapparat så dukker de opp som klima og med temperatur regulering.
Dette blir litt feil med disse. Har valg å legge de inn som lys, noe som også blir litt feil.
Ønsker å kunne opprette egne valg på dette. Som også dukker opp som egne effekt enheter.
Ved oppdateringen som kom i juni så fungerte det fint å legge til Aqara smart plug.
Eneste problemet var effekt visning som var feil.
Jeg mener det har kommet flere oppdateringer etter juni.
Oppdaget i dag at en trådløs lysbryter fra IKEA har på ett eller annet vis fått koblet seg inn på
den nærmeste Aqara smart plug. Så når jeg bruker IKEA bryteren så slår den også av eller på Aqara pluggen. Aner ikke hvorfor dette har skjedd.
Jeg bestemte derfor å fjerne denne Aqara pluggen fra listen over enheter i APP.
Fjernet denne for så å legge den til. Brukte APPen til dette.
Det som skjer nå er at pluggen blir lagt til for så å forsvinne igjen. Har prøvd flere ganger. Har også flyttet pluggen inntil HUB. Samme dårlige resultat.
Så nå er det nesten tilbake der det var før oppdateringen i juni.
Effekt visning er foreløbig riktig. Hvem vet hva som skjer ved neste oppdatering. @espen@Anders
Av en eller annen grunn fikk jeg lagt den til via ThingsPlex, og foreløpig er den ikke påvirket av IKEA bryteren.
Har funnet ut hvordan IKEA bryteren har koblet seg inn på Aqara smart pluggen.
Hvis den øvre bryteren blir trykket inne noen sekunder så kobler den seg rett inn på Aqara pluggen.
Ikke vet jeg hvorfor dette skjer. Noen andre som har opplevd noe lignende?