Det går an å hente gjennomsnittsprisen i forbindelse med en spotprisautomasjon. Da burde det også være mulig å kunne hente med standardavviket. Standardavviket er spesielt nyttig når strømprisen ikke varierer gjennom et døgn. Er det noen som har kode for dette?
Henger meg på denne. Hvordan er dataene i energy_guard strukturert? Er det kun mulig å hente ut $.price og $.average? Utrolig frustrende å ikke kunne hente ut andre data, samt prisdata for hele døgnet. Dataene må jo ligge der?
Hei!
Jeg flytter denne over i “Thingsplex” kategorien, siden det blir relativt avanserte operasjoner å konfigurere. Jeg vet at det er noen smarte sjeler her inne som har hentet ut priser, strukturert de opp i “tabeller” og bruker dette i automasjoner. Jeg har dessverre ikke kunnskap nok til dette, men jeg håper det er noen andre her som henger seg på
Ja, jeg er ikke utvikler, så det hadde vært fint om noen som vet, eller har forsøkt, delte dette Har fått til det aller meste jeg ønsker i ThingsPlex, men den eneste gigantiske svakheten nå er jo at man har svært begrenset informasjon om hvordan timeprisen er sett i forhold til resten av døgnet og/eller gjennom kommende natt/dag. Herunder også det å kunne plukke ut de X billigste timer.