Status for lokal vs. Cloud

Hei! Har i utgangspunktet Homey hjemme, og vært litt lite aktiv ang. FH den siste tiden. Men fant bruk for gen.2 hubben på svigers sin hytte. Problemet der er desverre at eneste måten hytten har nett, er via 10mb linjen til naboen, og et mesh nettverk mellom naboen og hytten/gårdshuset. Får støtt og stadig varsel om at hub mister forbindelse.

Automasjonene jeg setter, bør derfor fungere lokalt, slik at dette ikke blir plagsomt, når vi er der, eller automasjoner som burde fungere når ingen er på hytten (frostsikring etc). Jeg har pr nå ikke det mest komplekse - kun lysstyring på rommet jeg og samboer disponerer, og røykvarsler, samt bevegelsesføler i gangen utforbi. Her er planen å gå for full styring av ovner, bereder, elbil ladestasjon som slåes av når ingen er på hytten via et aeotec rele eller lignende.

Pga den begrensede styringen pr nå har jeg ikke merket noe til om det kjører lokalt eller ei. Vet FH var veldig sky-avhengig før. Hvordan er tingenes tilstand i disse dager?

Selv om internett er nede, så kjører hub. Hvis du har flower som skal hente informasjon på internett, så vil de gå i feil selvfølgelig, men alt annet kjører slik det skal.

1 Like

Jeg opplever varselet for internett utfall veldig hyperaktivt, det virker for meg som det ikke er noe tidsforsinkelse i det hele tatt før varselet kommer.
Jeg hadde flere installasjoner hvor varslene var problem, så jeg fjernet at jeg ville ha pushvarsel om dette. Jeg har ikke opplevd problemer med bruk, automasjoner eller lignende, annet enn app-bruk når internett faktisk er nede.

@Anders , Kanskje du kunne tatt med dette som et forbedringspotensiale?

Hei!
Alle automasjoner på huben kjører lokalt og er uavhengig av internett-tilgangen, med unntak av de som kjører på spotpris. Så dette bør ikke være noe problem å løse, @Optimus88 :+1:

@RoyThomas Det skal jeg melde videre :smiley:

1 Like