Blir automasjoner lagret i hub eller cloud?

Mister internett i noen dager og har ikke tilgang til å skifte hjemmesentral. Kan jeg sette opp automasjoner for fremtiden nå, så blir de utført selv uten internett, eller er de avhengige av dette? Blir det lagret lokalt i smarthub -eller i sky?

F.eks skru på ovner/enheter på et visst klokkeslett i fremtiden uten internett-tilgang.

Hei!
Alle automasjoner blir lagret lokalt, så dette skal fungere helt fint :+1:
(Merk at automasjoner på strømpris ikke vil kjøre optimalt døgnet etter nettbruddet, siden prisene blir hentet via API et)

Registrerer at automasjoner på strømpriser er vanskelige å få til å fungere bra.
Har lagt inn dersom strømpris er 10% over dagens gjennomsnitt, så skal ladere, gulvvarme og vartvannsbereder slåes av, ellers på/Normal.
Har sett at spotprisene er nesten 20% over uten at noe har slått seg av.
Forslag til å få dette til å fungere?

Hvordan ser automasjonen ut? Burde være helt kurant å få til å kjøre greit.
Ligger du inne med gyldig adresse? Hub er oppdatert?
Kjører det i det hele tatt om du setter på en % automasjon?

Kan nevne at jeg syns det mangler detaljer i flowen.
Betingelsene er tomme når jeg går inn på trinnene i flowbildet inne i Things.

Ser jo litt tomt ut ja, og beskrivelsen av flowen ser ut som at den skrur på ovner, ikke reduserer eller skrur ned. Har du bilde av hele flow? Har du bygget den opp selv i TP eller brukt noe annet som utgangspunkt?

Ser det nå ja.
Den ble skrevet på en helt annen måte. Men billaderne burde gått av?
Forsøker på nytt så kanskje det fungerer?

Flowen ble skrevet i appen på mobilen, automasjoner.

Nå:

når strømprisen er 10% høyere enn daglig gjennomsnitt og modusen er hjem, borte eller søvn

Description : Panelovn stue slås av Panelovn spisestue slås av Ute slås off Garasje slås normal ellers Panelovn stue slås på Panelovn spisestue slås på Ute slås normal Garasje slås normal

State : RUNNING

Executed : 0 Failed : 0 Nodes : 17 Triggers : 2 Active triggers : 2 Active flows 0

Started at : 0001-01-01 0:53:28 Duration : 0

Ingen reaksjon.

Så, etter noen minutter: Alt fungerer.
Skal bli godt å se når strømprisen er under setpunkt.

Skjønner, jeg har valgt å at min strømprisautomasjon utløser snarveier (som kan redigeres knapp) for å se de i loggen i app hver gang de kjører. Da ser jeg at det kjører som det skal hver time. Opplever at dette fungerer godt, gir god oversikt, som dette.

Ellers kan det i blant hjelpe å slette og begynne på nytt. Se også over action nodene i TP, for å sjekke at de gjør som det du har bedt dem om :blush:

Kjører en del tester nå.
Sliter litt med at Zaptecladerne ikke starter opp igjen hver gang.
Men vi får se.

Interessant løsning du skisserer der ja.