Automasjoner virker ikke

Hei. Har noen her inne forslag til hva som kan være galt når flere automasjoner plutselig slutter å virke? Har to rom hvor bevegelsessensor styrer lyset og scener programmert på brytere. Ingen av disse virker per nå.

Har forsøkt å restarte hub flere ganger. Deaktivert og aktivert automasjoner igjen, men dette har ikke hjulpet.

Info: nesten all utstyr er Fibaro.

Takk for input

For å starta med det enklaste - har du kontakt med alle batteridrevne einingar? Prøvd å skifta batteri på bevegelsessensoren?

Ja, har kontakt og hub oppdaterer med status og endring. Har også prøvd å ta ut batteri for å prøve om det hjelper. Ingen endring.

Virker som Futurehome har litt utfordringer. Mine foreldre har også problem med automasjoner.

Samt at jeg klarer ikke inkludere enkle Philips hue gu10 pærer.

Oppdatering:
Tok strømmen på hub, ventet 15 min, startet den igjen. Ser nå ut til at automasjoner og scener virker av og til med veldig delay. Hva kan det skylles? Burde strømmen vært av lengre? Hadde det muligens hjulpet?

Hei, har du satt automasjonen på enkelte moduser eller «alle mann alle»?
Min automasjon av to soner gulvvarme feilet helt til jeg inkluderte alle moduser. Når jeg stilte den kun til å styre gulvvarme i hjemmemodus så fungerte det ikke.
Mvh Jostein

Jeg opplever at bevegelsessensor ikke aktiveres ved bevegelse av og til (Multisensor 6 på kablet 12VDC tilførsel)
Automasjoner:
-Slå lys på ved bevegelse i modus søvn
-Slå lys på ved bevegelse i modus hjem

Usikker på om det er selve enheten som ikke er helt stabil eller om det er tilknytningen mot FH

Hei. Helt automagisk virker automasjoner igjen. Ser ut til at en lengre periode uten strøm på hub og over natta ser det ut som det er normalt igjen. Disse automasjoner som plutselig virker igjen er satt opp med modus hjem.

Men fremdeles sliter jeg med bevegelse ikke slår på lys ved modus søvn. Dette har ikke fungert på en stund. Virker litt rart at modus skal påvirke automasjoner.

Jeg har også problem med aeotec. Alle andre virker fint, også i samme rom og automasjon (fibaro, neo coolcam og sonoff). Så legger skylden på aeotec her. Heldigvis bare 1.

Har du oppdatert hub inne på innstillinger?

Hei. Ja alle oppdateringer er på plass. Problemene ble oppdaget i går. Så kan ikke direkte si at det relateres til siste oppdatering.

Hvilken motion sensor, og hvilken enhet skal bli trigget?

Det gjelder Fibaro motion sensor som er plasser i gang som skal styre Fibaro Walli dimmer som er i samme rom. Samme gjelder for toalett, samme bevegelse sensor, men Zigbee pære i samme rom. I tillegg har jeg satt opp flow til scener i kjøkken/ stue som virker av og til (deler av flow) og noen ganger hele flow etter 1-2 min.