Problemer med Automasjoner, Could not fetch data

Hei,

Helt ny eier av futurehome. Elektriker satte opp en del automasjoner i appen etter installasjonen. Men de siste 2 dagene har de sluttet å virke og eg får ikke frem noe når eg prøver å gå inn på automasjoner i appen. I steden står det “Could not fetch data”. Kommunisere ellers greit med huben over nettet da eg kan restarte, sjekke for oppdateringen , skru av og på lys etc via appen som normalt. Har testet å skru av hub i 15 minutter, re-installere appen på telefon. Skiftet internettport i Switch, men fortsatt får eg bare Could not fetch data når eg går inn på automasjoner. Noe forslag til neste skritt får å få frem automasjoner igjen?

Hei!

Dette skyldes en feil i databasen. Jeg har fikset opp i feilen her nå, slik at automasjoner nå skal laste inn på smarthuben din.

Kunne du testet utover dagen og gitt en tilbakemelding til meg her? :smile:

1 Like

Heisann!

Ja dette såg ut til å gjøre susen. Nå virker det igjen. Flott å sjå at supporten er på plass når man er helt ny på dette smarthus systemet. :slightly_smiling_face:

4 Likes

Hei @Andreas,
Kan du sjekke om jeg har fått samme feil?
Får denne feilmeldingen når jeg prøver å komme meg inn både på automasjoner og strømkontroll.

Hei!
Kan du teste igjen nå, @AndersEK? :smiley:

Ja, jeg ser i tråden her at @AndersEK også slet med samme problem, så jeg støtter her ja.

Funker nå😊 takk

Hei @Anders
Den falt ut igjen fredagskveld og har vært utilgjengelig siden.

Hei!
Hvis du fortsatt har problemer, ville jeg anbefalt å ta en telefon til supporten. Da får de logget din hub som et problem, i tillegg til å forhåpentligvis få til en permanent fiks :smiley:

1 Like

Fikk samme feil etter at hovedsikringen gikk. Sikkert fordi jeg justerte litt vel mye på maks belastning. Men nå kommer jeg ikke inn i verken automatisering eller strømkontroll. Er det noe man kan gjøre selv? Eller må man ringe support hver gang?

Hei!
Beklager seint svar.
Du kan sjekke det ved å åpne tidslinjen i appen. Hvis du ikke får lastet den, må du dessverre ta kontakt med support. Hvis du får info i tidslinjen, kan du forsøke med en restart av huben med strøm ut - strøm inn.

Jeg fikk dette problemet i helgen som var.
Kan ikke slå av og på lys som er styrt fibaro, men IKEA sine lys kan skrus av og på.

Får ikke tilgang til automasjon. «Could not ferch data»

Bereder kan ikke styres, den styres av Aeotec heavy duty.

Problemet kom etter installasjon av futurehome sin egen lastdtyring, futurehome rele 16a som jeg bruker på en ovn i garasjen.

Futurehome sitt 16A rele kan styres.

Energikontroll «could not fetch data»

Kan dere på support sjekke dette?

Hei @Anderskr.sand!
Best om du kontakter support på 23 50 68 47 :slight_smile:
Da vil det bli generert en support henvendelse som kan følges opp.