Automasjon basert på lokalt vær

Hei!

Kan man hente lokalt vær inn i Futurehome?

Jeg tenker altså å hente temperatur fra f eks Yr, evt fra en nabo sin lille værstasjon.
Jeg leier ut flere hytter på samme område, og vil gjerne hente været. Da slipper jeg å kjøpe ekstern temperaturmåler til samtlige hytter.

Tenker å lage en automasjon a la:
Dersom temperatur ifølge lokal værmelding er mindre enn -5 grader, så slå på relé for varmekabler til vannrør, avløpsrør og avløpskum.
Dersom varmere enn 0 grader, slå av.

Alle tips mottas med takk :hugs:

(F eks Høiax Connected henter lokal værmelding og viser i dashbordet, se under. Skulle ønske Futurhome kunne det, også for automasjoner, det må jo være enkel sak å implementere!)

Ingen? Jeg får prøve Futurehome support :confused:

Var en annen post på dette: Værvarsel fra api.met.no - #9 by KetilH
Ikkje prøvd sjølv endå, men bør vere greit å få lagret til globale variabler du kan bruke i flows.

1 Like

Takk :smile: Sjekker ut :+1:t3:

Jeg er altfor dum og lat, jeg kjøper heller Philips Hue utendørs sensor på Black Friday tilbud :sweat_smile:

En sak som borde fungera är att du sätter ut en Netamo väderstation på en av hytterna.
Sedan hämtar du temperaturen från den till alla dina enheter.
Det borde fungera?

Hei Hannu, Det var et godt forslag! :smile: Bruke Netatmo integrasjonen tilgjengelig i Playground.
Og da kan jeg også dele en link med mine gjester, så de får en nøyaktig værrapport :+1:t3:

1 Like