Strøm spare automasjon, og konflikt med motion sensorer. Namron touch zigbee

Hei!

Jeg opplever et snodig problem.
Har to varmekabler. en på bad, og en som ligger i gang og stue.
Har namron zigbee touch termostat 4512738, en på vær av kablene.
Har også Phillips hue motion sensor i gangen og badet, som er koblet opp mot belysning av og på ved bevegelse osv.
Opplever nå at termostatene setter seg i away mode, når det er bevegelse på en eller begge hue sensorer. Dette startet etter at jeg satte opp strøm spare automasjon slik jeg kan se det.
Har også gått gjennom og skrudd av varme i alle moduser, borte hjemme sove osv, for og prøve og unngå noe konflikt.
Har i tillegg natt og dag senk automasjon på termostatene. Jeg fikk vite av future home support, at strøm spare automasjonen overstyrer tids automasjonene.
Vi laget igår en funksjon i things plex (hjelpes for et tungvindt “program”) Der jeg får push varsling ved aktivert motion sensor i gang når modus er borte, ferie eller søvn. Usikker på om det kan ha laget et problem.
Future home support ba meg også om og sjekke om hue sensorene eller namron termostatene har noe assosiasjon mellom seg i thingsplex. Men begge disse devisene har ingen assosiasjons mulighet, eller innstilling, som foreksempel en ikea pære har.
Det blir jo kaldt hjemme av det her, så er usikker på hva jeg bør gjøre.
Kan selvsagt slette sensorene og eller termostatene som devices, men blir jo enormt mye arbeid og lage alle automasjoner igjen.
Selv om jeg skru av strøm spare automasjonen nå, og alle tids automasjoner på varmen, så skjer dette likevel.

Jeg har nå fjernet alle strøm spare automasjoner, alle motion sensor automasjoner, og slettet alle motion sensorer.
Deretter lagt inn en og en sensor, og laget nye motion automasjoner, og nye strømspare automasjoner.
Nå får jeg i alle fall ikke lengre den 2 sekunder lille nesten usynlige “Feil” når jeg lagrer, så noe har orndet seg sånn sett. Men,. termostatene går fremdeles over i eco/away. (det står away på termostaten, men under device info/instilliner, kalles den eco/away…)