Sttømforbruk varmepumpe

Noen som har erfaring med kompatibel smart plugg 16A for utendørsbruk. Tenker sette for å måle strømforbruk på varmepumpens utedel.
Alternativt noe annet, måler på kursen til varmepumpen? (Egen kurs)

Utendørs er det smalt utvalg.

Selv bruker jeg Develco smart Cable montert på tilførselen til varmepumpen i sikringsskapet.

https://www.elektroimportoren.no/frient-smart-cable/94435/Product.html

1 Like

Jeg bruker denne Popp Utendørsbryter Z-Wave - Fjernstrømbryter Z-wave | Kjell.com til å styre utendørs varmeovner. Tåler 3,5 kW så en varmepumpe fikser den nok.

Jeg bruker popp utendørs på varmepumpe. Den fungerer ok, men slutter å rapportere forbruk en gang i blandt. Må da koble den ut/inn av stikk for å få den til å rapportere igjen.

Dette har skjedd kanskje 5-6 ganger iløpet av et års tid. Ikke noe stort problem, men litt irriterende

Jag har satt en “Aeotec Nano Switch with power metering ZW116” och byggt in den i en kopplingsdosa.
Det fungerar mycket bra, och blev snyggt.

Bare et lite tips;
Utendørs koblingsbokser vil på et eller annet tidspunkt generere kondens inni boksen, så selv om boksen fysisk er vanntett, vil det på tidspunkter være fukt inni boksen.
Legg gjerne en dry-bag (slike som ofte ligger inni innpakninger) inni koblingsboksen, men best - om mulig; monter elektronikken inne.

3 Likes

Vil dykk anbefale develco smart cable fremfor popp utendørsbryter? Develco ligner litt på han sensoren. Er disse i same kategori? Kam Develco monteres av en ufaglært eller må en få dette gjort av elektriker? Ser også at prisen på popp er relativt høg sammenlignet med andre fjernstrømbrytere (utendørs). Kva er eventuelt forskjellen?