Problemer med styringen av varmepumpe

Har brukt remotec zxt-120 til å styre min Panasonic varmepumpe med stor suksess i den gamle appen. Oppgraderte nå denne uken og nå får jeg den ikke til å fungere. Den fungerer heller ikke i den gamle appen. Har gått gjennom hele listen med z-wave parametere som fulgte med remotec’en. Den dukker opp som termostat, men får ikke styrt temperatur eller funksjon på varmepumpen.

Hei, og velkommen til forumet! :slight_smile:
Drives den av fast strøm (usb) eller batteri? Om det er batteri, har du sjekket at det faktisk er batteri på den?
Har du forsøkt å ekskludere enheten, og deretter legge den inn igjen?

Takk. Den er på batteri. Har satt inn nye for å være sikker. Får batteristatus og den leser temp. Dette ser ut til å være rett.

Har ekskludert og lagt den inn to ganger. Begge gangene har jeg gått gjennom listen for z-wave parametere. Ihht manualen vil remotecˋn gi to korte blink når en finner rett parametere. Det som er rart er at det ikke var samme verdier de to gangene.

Når du sier rett parametere er det IR-bibliotek det er snakk om?
Har du forsøkt å sette dette manuelt om den “feiler” ved å finne riktig automatisk?

Ja det er IR-biblioteket. Får den ikke til å finne riktig parameter automatisk. Har forsøkt å legge den inn manuelt. I manualen står det at man skal legge inn en parameterverdi på parameter nr 27 i oppsettet for enheten huben. Det følger også med en liste over parameterverdien knyttet til ulike produsenter av det man ønsker å styre.

Her er både koseliste og manual: https://www.remotec.com.hk/zxt120

Jeg hadde denne inne før jeg oppdaterte og det fungerte helt utmerket. Fikk lagt inn parameterverdien som gjorde at jeg fikk den nødvendige styringen. Men etter oppdateringen fungerer dette ikke.