SE devices og temperatur i appen

Hei på dere her.
Dette er min første melding, får se hvordan det går.

Jeg holder på å konfigurere en Smartly installasjon med SE Devices over til Futurehome.
Alt fungerer bra med unntak av en ting. Devicene som styrer lys kan også rapportere temperatur. Det gjør at jeg får den opp som en temperatur måler i Klima med helt feil verdier selvfølgelig, da det ikke er noen temperatur sensor koplet til devicen.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få vekk disse fra Klima / Temperatur i appen ?

mvh Jan Morten

Hei!
Velkommen til forumet :smiley:

Dessverre har vi sett at det har vært litt problematisk med temperaturen på SE Devices og hvordan denne rapporteres. Pr. nå er det ikke så mye å gjøre med det, men vi jobber med en løsning i appen hvor man kan velge bort temperaturer, slik at den ikke teller med under klima-fanen.

Hei på dere

Først, takk for raskt svar :grinning:

Veldig bra at dere jobber med en work around.
Hvordan blir slike oppdateringer kommunisert, slik at jeg vet når dette har kommet inn i appen ?

Har et problem til.
Jeg inkluderer en bryter (dobbelt bryter), også fra SE drivved, som sitter på en strømforsyning til lys. Den kommer inn som termostat og det er ikke mulig endre den til Lys (det er kun to valg: Termostat og Ikke Noe). Er det noe jeg kan gjøre med dette?

Mvh JmR

1 Like

Hei, jeg lurer på det samme og har og hatt Smartly. Får kun legge til nye enheter med å resette bryter og da forsvinner lys funksjonen. Klarer ikke programmere dette inn igjen, har du fått dette til.

Hei

Du kan ( i hvertfall får jeg til det) programmere kappene på bryterpanelet, men du får dem ikke opp i appen. Når du ser nøyere på listen over devices som Futurehome støtter, så står det en note om akkurat dette (at det er kun programmering av knappene som støttes).

Håper det var til noe hjelp.

Hei Anders

Har dere kommet noe lengre med work arounden for å kunne velge vekk bort temperaturer?

Vennlig Hilsen,
Jan Morten

Hei!
Vi har dessverre ikke hatt kapasitet til å jobbe med denne problemstillingen i det siste. Hovedfokuset nå er på utbedringer av strømoptimalisering og automasjoner tilknyttet dette. Jeg tør ikke si noe om estimert tid på temperatur-problemet. Skulle ønske jeg hadde et mer tilfredsstillende svar til deg.