Virtual bryter fra Thingsplex til mobil app

Er det fremdeles mulig å lage et virtual bryter i Thingsplex som vises i appen ? Jeg har følgt tråden til ## Martin Skrebergene men uten å lykkes. Det virker som appen forsøker å " loade" enheten . Er dette noe som forsvant med siste oppdatering ? Takker for alt hjelp. M

Ja, det har tydelig skjedd noe i det siste.
Jeg får heller ikke til å opprette virtuelle enheter.
Har testet på 3 huber jeg har tilgang på

Stor skritt bakover hvis dette er låst med siste oppdatering!! Futurehome uten virtual devices er ikke det jeg kaller smart home. Sender mail til de og håper det ordnes snarest , ellers er det game over for min del…

Jeg tipper de har prioritert zigbee i det siste. Håper TP er neste i rekkefølge.

Ut fra andre forumposter kan det virke som at TPflow har vært full av bugs, og at de derfor har utviklet den på siden av thingsplex sin versjon. Jeg mistenker at det har vært noen interne runder der de har vurdert hele thingsplex satsningen sin.

De har tidligere hatt en form for integrasjon mot Node-red, og jeg lurer på om det ikke hadde vært et bedre valg og flytte automasjonsmotoren dit. Dette er et system som er aktiv utvikling på, og fungerer veldig sømløst.

Selvsagt bare spekulasjoner fra min side, men det er lov og håpe. Tror FH kunne vært tjent med og benytte flere åpne løsninger som allerede er veldig lovende som node-red og zigbee2mqtt og heller sydd dette sammen i flott HW og grafikk. Grunnen til at jeg valgte FH i utgangspunktet var grafikk/applikasjon samt HW som var tilgjengelig til en akseptabel pris.

Interessant at FH har valgt å droppe virtual device /Thingsplex i at de mistenker- får rapportering om bugs. Forståelig dersom de hadde lansert et alternativt løsning? Pr dags dato er det ikke mulig å opprette virtual devices/ switches i appen, med mindre jeg er helt feil, og dette er for meg nok til at jeg dropper hele FH platform. Standard software i appen er alt for begrenst og jeg jeg kan ikke anbefale dette produkt videre. Jeg kan ikke forventer at kundene må sette seg i Node-Red osv og jeg ønsket at jeg kunne opprette et litt mer avansert oppsett , med virtual switches-notifications-scenes osv… Er det noen som har klart å få dette til ?? Ser på forum at mange har satt opp vd fra tpFlow , er dette funksjon helt fjernet?? Prismessige er fh så så men jeg er litt skuffet over appen og mangelfull integrasjonen mot andre platformer. Vennligst post info, noen, hvis du har fått vd til å fungere i appen…M

Jeg for min del har flyttet det aller meste av regler/flows over til node-red og det fungerer som bare rakkern.
Stort sett har jeg bare virtuelle brytere/sliders i tpflow nå.
Kjedelig pm det ikke fungerer lenger

Har hørt de undersøker hva årsaken er. Siden alle knappene er til stede, jeg tviler på at det var med vilje.

Har du lagt vd switch før den siste oppdatering ? ( siden alle knappene er til stede). ??

Alle virtuelle switcher er lagt til for en god stund tilbake, så etter hvilken oppdatering er jeg usikker på, men det må nok være den siste tpflow oppdatering

Siste gang var i våren. Fungere ikke å legge til en ny nå.

Når jeg prøver, er en Thing opprettet i registry, men ikke en tilsvarende device.

Alle som var opprettet før fungere som vanlig.

Det var det jeg tenkt, ikke mulig å registrere nye devices etter oppdatering, kjedelig… Dette , syns jeg, burde FH reinstallere/ åpnes med et kjapt oppdatering ?? Noe annet jeg lurte på , er det flere som syns rele i termostat / bryter osv er høylydt ?? Ordentlig click lyd? Har andre systemer i huset - Fibaro - SG som er omtrent lydløs ved aktivering …

Jeg tror det er en bug. Jeg har to systemer - hytte og hjem og det er det samme på begge.

Ja, forskjellig klikkelyd på alle enhetene. De fleste er stillere enn når jeg slår på/av en vanlig lysbryter.