Z-wave parametre / assosiasjoner - smartplugger

Continuing the discussion from Nexa smartplug AD-147 blinker og slår seg ikke av:

Har feilsøkt mer etter min første post om dette. Det ser ut som Plugg 1 “styrer” plugg 2 på et eller annet vis, men kan ikke finne noen parametre for å sette dem som “standalone” (hvis det ikke er en feil med kommunikasjonen fra Smarthub).

Slår jeg på plugg 2 først på eksempelvis 40% lyssstyrke og deretter plugg 1 vil lysstyrken i plugg 2 endres til å bli lik som plugg 1.
Slår jeg av plugg 2 lyser den fortsatt til jeg slår av plugg 1.

4514784-Brukerveiledning-5.pdf (elektroimportoren.no)

Jeg har ikke de selv, men jeg tipper du må fjerne det som kanskje er standard assosiasjoner. Om du fjerne alle burde de være standalone.

Ved inkludering skal det bli opprettet en assossiasjon mot Coordinator (hub) . Ikke mer. Hørtes ut som huben strever med å skille IDene for den ene pluggen og den andre. Prøv å se over assossiasjoner, og slett den ene pluggen. Benytt reparer funksjonen på den gjenstående.

Takk for tips.
Jeg har aldri satt opp noen assosiasjoner. Prøvde slik du foreslo uten forbedring. Slettet så begge og la til med sikker inkludering.
Eneste jeg merket meg nå er at det fortsatt er 1 plugg som påvirker den andre. Men ikke ved 100% lysstyrke (mulig jeg ikke har testet det før). Da blinker det 2 ggr kjapt i det andre lyset før den slår seg av.
Dimmer jeg plugg 1 går lyset på med samme styrke på plugg 2.
Har også forespurt Nexa supporten får se hva de kommer opp med.