Zaptec viser ikke i energi diagram

Har en Zaptec go lader og han sensor. Ser forbrukt energi totalt i diagram, men ikke hvor stor del som er brukt til lading. Ser på framside i app hvor mye energi lader bruker live og også hvor mye aktuell lading har brukt, men får det ikke opp i de historiske energidiagrammene. Har stikkontakt med energimåling og denne viser slik den skal i diagrammet. Tips?

In english: I have a Zaptec go charger and a HAN sensor. I see the total energy consumed in the diagram, but not how much has been used for charging. Looks at the front of the app how much energy the charger uses live and also how much current charging has used, but does not get it up in the historical energy diagrams. Has an electrical outlet with energy measurement and this shows as it should in the diagram. Tips?

Du ser øyeblikkseffekt (W/kW), men i Event-collector så får du ikke opp forbrukt effekt(kWh)?

Hei. Det stemmer. Ser aktuelt forbruk og totalt forbrukt på aktuell lading i zaptec «app». Men ingenting i event collector.

Jeg tar en lotto-tipp her nå, men slik jeg har forsket meg frem til, så virker det som at Event-collector er avhengig av at alle enheter angir kWh hver klokketime. Jeg har ikke Zaptec integrasjonen fra Playground, så vet ikke hva som er lagt inn der(virker som det kun er øyeblikk effekt). Har erfart dette ved egendefinerte automasjoner i Thingsplex, hvor jeg angir aktuelt effektforbruk, men har ikke lagt inn forbrukt effekt (Wh) som ett parameter.

Edit, Ps; Om Event-Collector skulle logget aktuelt forbruk fra alt utstyr hele tiden, isteden for å bruke rapportert Wh, så vil jeg tro det hadde brukt utrolig mye av minnet i huben…

Hei. Det kan forklare hvorfor data ikke dukker opp ja. Men litt merkelig at Zaptec / Futurehome har dette på plass når de samarbeider. Ser i Zaptec portalen at lader har kontroll på både historikk og aktuell tellerstand, så burde vere mulig å få til. Er desverre ingen expert på thingplex selv, så gir meg ikke ut på å prøve å løse dette der uten hjelp:. Takk for svar :grinning::+1:

Edit: Når jeg ser i Thingplex så ligger data for han-sensor og for kontakten og jeg kan skalere forbruket i energigrafen slik at jeg ser forbruk for hvert minutt (se bilde under). Men noe data fra Zaptec finnes ikke. Får håpe Futurehome / Zaptec får dette på plass i fremtiden…

image

Etter en oppgradering til 2.0.0 av zaptec «app» i futurehome så vises endelig forbruk. Kan og slå lader av og på. (måtte fjerne lader og legge den til i futurehome før det virket). Men forbruket som viser i graf er minst 10gangen av faktisk forbruk!! Målinger fra «andre» har og forsvunnet. Energi graf fra han måler viser (linjen) og totalforbruket stemmer. Usikker på hva som har skjedd. Noen som har et tips?