Futurehome charge eller Zaptec?

Jeg har planer om å skaffe meg FH strømstyring pakke (hub, han-sensor, varmtvannsbereder-relé, billader og termostater).

Det store spørsmålet er hvilken lader jeg bør gå for. Er litt skeptisk til å gå for FH charge i tilfelle jeg ønsker å erstatte FH-systemet med noe annet (f.eks direkte mot Tibber). Er også redd for evt. barnesykdommer, siden denne laderen er ny på markedet.

Slik sett føles det tryggere å gå for Zaptec.

Spørsmål:
Hvilke ulike fordeler og ulemper er det ved å benytte den ene laderen i forhold til den andre opp mot FH sin strømkontroll-funksjon (hub)?
Vil Zaptec kunne integreres like godt som FH charge inn i FH-systemet, eller går jeg glipp av funksjonalitet om jeg velger Zaptec?

Hei og velkommen til forumet!

Jeg har easee.

Jeg tror funksjonalitet av appen er det samme for alle merker, FH inkludert. Det kan selvsagt forandre seg, men ingen tegn til det så langt. Og i verste fall går man til Tibber, vibb, ellers laders egen funksjonalitet.

Om man har FH Charge, hvordan mener du at man skal få knyttet den opp mot nevnte strømleverandører?

Ah - nei, det er ikke mulig. Jeg mente zaptec om du ikke velger å bruke FH appen til å styre den. Den sikkert kommer til FH lader også, men de snakker ikke om det ennå.

Vi bruker ZAPTEC og synes denne fungerer veldig bra. Styring og tidsstilling direkte i appen (FH) samt at vi får forbruk godt orientert.

Og om du tviler på FH kan alt også gjøres i zaptec-appen. Evt om du har Fjordkraft, kan tider styres der også.