Styre effekt Zaptec

Hei, har hatt Futurehome en stund, men først nå får jeg elbil. Spørsmål: Hvordan styrer Futurehome (les: holder nede) effekten til en Zaptec GO ladeboks slik at samtidigstrømmen ikke blir for høy og fordyrer nettleien?

Hei!
Pr. idag kan den skru den av og på (eller start og pause, rettere sagt). Det er dessverre ikke støtte for å skru ned effekten. Dette er noe vi ønsker å utvide med og vi undersøker mulighetene for dette nå.
Har dessverre ikke noe tidsramme, men dette er høyaktuelt for oss.

1 Like

Er det skjedd noe her?
Fungerer systemet slik at effekten til Zaptec laderen justeres automatisk for å balansere totalforbruket?
Eller er det fortsatt av/på?

Hei!
Det er fortsatt kun av/på som gjelder for Zaptec dessverre.

Er det noen andre billadere med en slik funksjon i FutureHome?

Easee har delvis, ved at man kan sette makshastighet og “slow”. Slow er på 10a = ca. 2,3 kW.
Så den har altså på, slow og off. Nå skal ikke jeg uttale meg hverken ene eller andre retningen når det kommer til Easee, men det blåser jo litt rundt de om dagen :sweat_smile:

Er dynamisk justerbar effekt for Zaptec noe som er på vei til FutureHome ?

Er det planlagt noen integrering av Tesla ladesystemet?

Jeg bruker nå Futurehome og Zaptec til Tesla. Ladestrømmen styrer jeg i Tesla-appen.

Det er funksjonalitet vi ønsker å implementere, men det er nok nærmere tegneblokka enn lansering.
Ikke hold pusten, med andre ord.

Må nesten nevne et relativt stort problem med FHs måte å kun slå laderen av og på.
Måtte selv deaktivere autorisering for å få ladet bilene mine etter at FH hadde stanset lading.
Testet ut med å la være å ha autentisering på den ene bilen mens den andre var satt opp med det.
Resultat: Bilen uten autentisering startet ladingen enkelt og greit. Bile med autentisering ville ikke starte ladingen etter at FH hadde slått av ladingen for begge biler grunnet høy pris og/eller høyt strømtrekk.
Første lading etter at bilen ble koblet til og lading autentisert fungerer utmerket, men problemet oppstår så snart FH har satt lading på pause grunnet nevnte parametre.

Så spørsmålet er da dette: Når får Dere orden på effektregulering fremfor å slå av og på ladingen?

Helt enig. Må si at jeg opplever flere ting i fh som halvveis ferdige løsninger. De reklamerer med at zaptec er integrert men hva jeg kan forstå er løsningen ikke ferdig.