Zigbee devices that used to work

Hey guys!
As many of you have noticed, and reported, we have updated our zigbee-ad with the result of some devices that used to work, now don’t (or showing incorrect values). We are trying to get a sense of how big of an issue this is, so I would really appreciate your feedback on this. What I want is the device name and one sentence of what used to work, but now don’t. If your issue is regarding HAN-sensor values, the model of your AMS is also valuable.
E.g. “Develco Smart Plug - Reports 3500 W, instead of 350 W (10x more than reality)” or “Futurehome HAN - Aidon 6525 - showing 100x on A and V”

The Yale doorman zigbee module don’t respond to «unlock» door from the app.
Everything else seems to be ok.

Yale Doorman spamming with doorman activity report messages on every door open/close .

{
  "serv": "doorman",
  "type": "evt.doorman_activity.report",
  "val_t": "str_map",
  "val": {
    "alarm_level": "0",
    "alarm_type": "35",
    "error_code": "0",
    "event_type": "0",
    "status": "0"
  },
  "props": null,
  "tags": null,
  "src": "-",
  "ver": "1",
  "uid": "a323a098-2cfd-46db-94cf-43c23fa2e3a6",
  "topic": "pt:j1/mt:evt/rt:dev/rn:zigbee/ad:1/sv:doorman/ad:1_1"
}

The message results in a timeline record and also a push notification :

1 Like

Zigbee adapter has very high CPU usage :
Cursor_and_ENV_—fh_futurehome-smarthub___—ssh_fh_192_168_86_87—_259×84

sometimes goes up to 80%
The network has only 2 devices: Yale doorman and Ikea repeater.

@Anders @espen please pay attention to this.

Thanks :slight_smile: There is already fixes for next release of zigbee adapter for the CPU usage and also for the secure mode spam :slight_smile:

1 Like

Copied from another thread:

My Namron 4 channel remote used to work like a charm with Futurehome. It is paired only to the hub, an I use flows to switch and dim the light sources (IKEA LED drivers). This worked both with the 4 zone controls of the remote, and also with the 2 scene buttons. After one of the latest Hub updates, the hub doesn’t see the scene commands any longer. They don’t even show up in the message stream. The zone controls still work.

I have several MicroMatic (sZ1000) which is a dimmer, showing wrong power comsumption
Power shows i.e. 154,0 KW, which I assume should be 14,5W

Aqara Smart Plug SP - EUC01 - reports 1,1kW instead of 110W

Develco smart plug rapporterer feil strøm og spenning.

Philips Hue Lightstrip; not responding to any commands from app, used to work flawlessly. This is the only Zigbee device in my network.

HAN-sensor viser alt for mye. Vært riktig før. Ser ut til å være 100x for mye.
Viser 535.0 kW i istedenfor 535 W.
Det er en Futurehome HAN-sensor gen. 1.
På måleren står det Kamstrup DK-8660.

HAN sensor viser feil strømmåling. Av og til vises null, selv om live måling viser (riktig?) forbruk. Har Kampstrup måler fra Agder Energi.
Enkelttimer viser også feil når jeg sammenlikner med data fra strømselskapet.
Zigbee 16A rele automasjon er ustabil og releet slår seg på når som helst, selv om jeg har satt tidsstyring på det gjennom appen, mellom kl. 04 og 05 hver dag.

Jeg installerte dette 22. august 2022, og det har aldri virket som det skal.

aqara rele viser feil strømmåling.

Jeg forsøkte å slette zigbee releet fra appen, og inkludere det på nytt. Det går ikke, så nå har jeg ingen styring på varmtvann lenger. Det var elektriker som satte opp releet første gang, 22. august, så det har muligens ingenting med siste update å gjøre…

Dette ser mer ut som et enkelttilfelle, så her vil jeg anbefale å ringe support (+47 23 50 68 47) og høre om de kan hjelpe deg med å inkludere den på nytt

Etter siste oppdatering av Zigbee adapter har jeg fått lagt til zigbee releet på VVB igjen. Releet viser også korrekte målinger, så det ser ut som oppdateringen har fikset det i mitt tilfelle.

1 Like

Namron ZigBee Termostatplugg 16A vise 2000 kW istedet for 2000W