Zigbee-enheter reagerer ikke alltid

Hei,

Jeg har noen Namrom Zigbee enheter som styrer gulvvarme. I noen av flow-ene mine skal 2 eller flere enheter endres etter hverandre. Stort sett går det bra, men av og til et det ikke alle enhetene i flowen som endres. Kan det hjelpe å legge inn en wait mellom hvert steg, eller er dette relatert til noe annet enn at det er flere “actions” i kjede.

Jeg har siste versjon av appen og siste zigbee modul.

Steinar

Hei!

I utgangspunktet skal det ikke være noe problem å ha flere enheter rett etter hverandre i en flow. Når du sier 2 eller flere så tolker jeg at det ikke er 40 stykk som skal av/på samtidig, men kanskje 4-5-6 ,og det skal ikke være noe problem. Det kan være relatert til signalene til noen av disse enhetene generelt. Er det noen gjengangere i hvilke enheter som ikke responderer, og hvis så, responderer disse på enkeltkommandoer?

Hei igjen,
Det er 2-4 enheter etter hverandre, så da burde det jo ikke det være problemet.
Flowen det er snakk om er laget i thingsplex og der var det to timere som kjørte samtidig. Den ene trigget to enheter, den andre trigget to andre. Når disse kjørte samtidig gikk det ikke alltid som det skulle. Jeg flyttet den ene timeren litt senere, og etter det har jeg ikke sett problemer.

Steinar