Aeotec Heavy duty Z-Wave smart switch - Innstillinger

Har en Aeotec switch jeg kun har koblet opp med 230V for test. Det er ingen last på denne nå.
Jeg har fått lagt den inn i FH appen. Hvis jeg i appen legger denne under APPARATT eller LYS så kan jeg skrue denne av eller på manuellt.

Setter jeg den derimot til Varmeapparat eller varmtvannsbereder får jeg ikke skrudde denne av eller på manuelt.
Under automasjoner får jeg kun skru denne PÅ f.eks kl 10. Ingen funksjoner for å skru den av AV, en bestemt tid.
Er ikke dette mulig?

Ser under avanserte innstillnger at det finnes Z-Wave parameter og tillegsfunksjoner.
Finnes det noen oversikter hvordan man bruker disse?

Hei,

Hvis du legger den som varmeapparat, så trenger du også en termostat. Da er det termostaten som styrer bryteren.
Når det gjelder varmtvannsbereder, så er det nok en oppdatering du mangler, for dette var et problem da ‘varmtvannsbereder’ ble lagt til, men dette er nå rettet i siste oppdatering

Mener jeg har de siste oppdateringer.
Er det under Hub-Instillinger og oppgrader programvare?

Er det andre måter å få oppdateringer på?

Av det jeg ser i appen står det version: 7.0.28+922

Jeg har det samme - jeg trodde «VVB» var ikke til å bruke på vanlig rele - husker jeg feil?

Har lagt den til som apparat nå, og det fungerer jo greit.
Hva er “varmtvannsbereder” funksjonen tiltenkt? Er dette tiltenkt styring opp mot strømpriser?

Jeg har Aeotec Heavy Duty foran en ordinær vvb og kjører Varmtvannsbereder som type.
Med mulighet for å manuelt slå av/på
Men bruker stort sett automasjoner

Hei!
På tidspunktet jeg skrev svaret i “vinculum 3.0.34”-tråden var ikke dette en mulighet. I oppdateringen 3.0.36 kan reléer settes som type Varmtvannsbereder :smiley:

Denne var satt til apparater. Har nå endret den til varmtvannsbereder.
På dashboard står den fremdeles til apparater. Ser ut til at den ikke vil endre navn, uansett hva jeg setter den til.

Et annet spørsmål. Under fanen support, er dette ment noe dere leser alt av uansett om dere svarer eller ikke?

Jeg opplevd det samme som squi, men jeg prøvd igjen idag og nå er det rettet. Usikker om det var fingertrøbbel før eller ikke. :slight_smile:

Og er det mening at den skal vises under appliances fortsatt?

Ref lesing av postene - dette er mer en “bruker til bruker” forum - en del leses, men om man trenger support eller får ikke svar her er de best å ringe support. Mye leses, men om de er opptatt, det kan ta litt tid.

Må si jeg mener vi er heldig å ha ordentlig supportlinje- andre systemer har ikke dette.Myggelig folk på telefonen også. :slight_smile: