Aeotec Multisensor 6

Hei. Har fått montert multisensor 6 med fast strøm av installatør. Sensoren er inkludert i futurehome og har fått tildelt rom(entré). Den gir fra seg varslinger som normalt ved bevegelse når futurehome står i bortemodus. Problemet oppstår når eg prøver å lage ein automasjon med den. Den dukker rett og slett ikkje opp i listen når eg velger Motion som rapportering. Dette selv om Motion tydeligvis virker i FH som nevnt over. Sensoren dukker opp i listen når eg velger dei andre rapporteringene som temp og luftfuktighet.

Andre som har opplevd det samme og har løysing? Til info er det forsøkt flere ganger å resette den og inkludere på nytt

1 Like

Hei @SmarthusRookie !
Jeg sjekket sensoren din nå og det viste seg at den ikke hadde kommet inn i systemet med sensor_presence, som er funksjonen på enheten som rapporterer bevegelse. Jeg gjorde en reconfig av enheten (det er under tilleggsfunksjoner på enheten i appen), og vips så dukket den opp med bevegelse. Du kan også se at den har fått et nytt ikon i appen, som nå betegner denne som en bevegelsessensor :+1:

1 Like

Ahhh sjå der ja. Fikk endra litt på parameter i tillegg, så no fungera det optimalt, tusen takk!

2 Likes

Hei!

Har akkurat samme problem, har lagt inn 5 sensorer der kun 2 får opp sensor_presence. Prøvde reconfig på alle, men det ser ikke ut til å hjulpet.
Har også prøvd å flytte hubben helt inntil og lagt de til på nytt uten at det ser ut til å hjelp!

Noe annet jeg kan prøve? :smile:

Hei!
Det var litt snodig. Her ville jeg nok ringt support og hørt om de kunne hjelpe.
De er tilgjengelig på telefon 23 50 68 47 mellom 08-16 :+1:

Eg hadde same problemet med nokon av dei. Eg tenkjer du berre lyt ekskludere og inkludere på nytt heilt til dei kjem inn som dei skal. :slightly_smiling_face: