Aoetec multi sensor i garasjen melder lav temperatur

Jeg har byttet til ny HUB. I natt fikk jeg varsel om lav temperatur i garasjen. Den var under 5 plussgrader. I gammel app/hub var det en avkrysning for at det var ute, slik at disse varslene ikke kommer. Jeg finner ingen slike muligheter i ny app.

Viss du gÄr inn pÄ innstillingane til den aktuelle multisensoren og sÄ trykkjer pÄ namnet pÄ sjÞlve eininga i toppen av skjermbiletet sÄ skal du fÄ opp eit val der du kan velje rom, blant anna ute. Sei ifrÄ viss du ikkje finn det, sÄ skal eg sjÄ om ikkje eg kan fÄ teke eit skjermbilete. :slight_smile:

Jeg hadde et omrĂ„de som heter ute. Der var ‘rommet’ garasje og ‘rommet’ ute. Jeg har flyttet enhetene fra garasjen til ute. FĂ„r sjekke i morgen om det er nytt varsel.

1 Like

God gang! :+1: Kanskje det ordnar seg no. :blush: Likevel skulle ein no tru at sĂ„ lenge garasjen lĂ„g i omrĂ„de “ute” sĂ„ skulle det vere OK
 :thinking:

Det hadde ingen funksjon og flytte sensor fra rommet garasje, til rommet utendÞrs. Varsler kommer likevel. Det gÄr an Ä slÄ av varsler om lav temp under mine varslinger, men da kommer det ikke opp varsel for noen av temperatursensorene i mitt system.

Dette er visst ikkje heilt i orden per i dag. Eg har laga ei sak pÄ Canny pÄ dette:

Dette gÄr rett nok pÄ snittemperatur, men det er nok same feilen som gjer at du fÄr varsel som du ikkje skal fÄ.

Har stemt pÄ forslaget

1 Like

Jeg har det motsatt, jeg Þnsker varsel - har en multisensor 6 i et kaninbur ute som jeg vil skal varsle ved 7° - vet noen hvordan jeg kan fÄ det til?

Det er forholdsvis enkelt Ä fÄ til i Thingsplex. ForsÞk deg litt frem der, og spÞr her om du trenger hjelp.

Takk, men ut fra hva jeg har observert sÄ langt av thingsplex er det vel tett pÄ ren koding, og jeg er for gammal til Ä lÊre meg et nytt sprÄk - trenger en GUI fÞr jeg begynner Ä leke :sweat_smile:

Koding i Thingsplex kan vel i stor grad gjerast med “klikk og dra”, sĂ„ eg trur nok det er enklare enn det ser ut med fyrste augnekast. :blush:

Det du har sett delt her er selve kodefilene eller hva det skal kalles. Det du jobber i i TP er en klikk og dra lÞsning som @Torfinn sier, sÄ du kan komme et godt stykke bare med Ä prÞve (og feile :sweat_smile:) litt.

1 Like