Aqara dobbel bryter med rele. Viser kun en bryter

Hei!

Monterte en aqara dobble bryter, med innebygget rele, og N.
Skulle styre/dele belysninga på badet mellom bryterne. en til taklyset. Og en til speilskapet.
Må desværre legge noen nye ledninger osv, for og få det gjennomført, da det viste seg at det satt en boks i taket over speilskap, som gikk videre til taklys. Men det er nå greit. Skal klare og splitte det.
Problemet er at future home kun klarer og se/finne en av bryterne på dobbel bryteren.
Har fulgt alle mulige prosedyrer jeg kan finne, for og klare og oppdage siste bryter, men nytter ikke.
Tenkte kanskje at det var som namron trådløst 4 kanals betjeningspanel, der future home kun finner en ting, og kaller det kanal 1, men så ser man alle 4 når det lages en automasjon på panelet. Men nei, ikke det engang går :smiley:

oppdatering her : Future home finner kanal 2 på denne aqara bryteren under alarm, og brannsikkerhet… og hva som skal skrus på av lys ved brannalarm/røyk detector utløsning. der kommer kanal 2 på denn bryteren opp…under fanen bad, men står som ikke delegert noen sone/rom. Kan selvsagt ikke redigere den der inne. Noen som vet hvordan jeg kan få tak i denne kanlen,. og få lagt den til så den blir synlig under devices? Skulle gjerne fått brukt den til noe.

Har du forsøkt å horisontal scrolle når du er inne på enheten?
Dette er kanal velgeren og burde vise den andre kanalen

1 Like

Hei!

Beklager sent svar her. Testet igjen idag, og la bryteren til igjen. Finner den igjen, og kan som du sier sveipe horisontalt når jeg skal legge til rom, og har nå da også satt rom på kanal 2. Da Bør den kunne brukes i automasjon.

1 Like

Denne tråden kan lukkes. Det fungerer nå :slight_smile:

1 Like