Automasjon som kun går i søvn modus

Hei,
Prøver å lage en automasjon som kun går når modusen er satt i søvn/natt.
Har en bevegelses sensor som skal trigge lys på badet kun når modusen er i søvn/natt. Problemer er at den trigger uansett modus, noen tips?

Er alt på huben din oppdatert?

Går lys på i hjemmemodus om du deaktiverer denne automasjonen også? Isåfall kan det være at det ligger en automasjon aktiv på lys på ved bevegelse i hjemmemodus (de opprettes automatisk av systemet, når man legger lys og bevegelsessensor i samme rom)

Takk for hjelpen!
Det lå inne flere automasjoner blant annet for hjemme.

1 Like

Dette problemet har jeg også!
Har vært i kontakt med Futurehome flere ganger uten noen løsning på problemet.
Har satt det opp slik at i natt modus når bevegelses sensor i gang blir trigget slår lyset seg på på badet i 15% og slår seg av etter 10 min.
Dette fungerer bra, men ikke så praktisk at dette også overstyrer i hjemme modus.
Dusj på kvelden feks. så slår lyset seg av etter 10 min, må ut i gangen får å trigge bevegelses sensor​:rofl::rofl:
Har også slettet automasjoner, men fortsatt slår lyset seg av etter 10 min i hjemme modus.
Har skrinlagt dette prosjektet inntil videre!

Hei @OTa! Jeg tror det er 2 ting som er feil her. Det ene er at du nok har en aktiv automasjon aktivert (som blir autogenerert - nevnt over). De ligger på automasjons siden i appen i kategorien “rooms”. Kan du sjekke om dette fortsatt skjer selv om begge automasjonene ser slått av?

Ja, de er slått av og det skjer fortsatt!

Det fungerte etter at jeg slettet de automasjonene jeg ikke ville ha hos meg.